Pod maską pracuje silnik benzynowy GDI o pojemności 1,6 litra. Jednostka współpracuje z motorem elektrycznym, a do dyspozycji kierowcy oddano 141 KM maksymalnej mocy i 265 Nm momentu obrotowego. Akumulator litowo-polimerowy o pojemności 8,9 kWh ma większą pojemność niż w modelu Niro Hybrid i pozwala przejechać nawet 60 km.
Napęd trafia na przednią oś przy współpracy automatycznej skrzyni biegów, która oferuje manualny tryb pracy. Sprint od 0 do 96 km/h (0-60 mph) zajmuje 10,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 172 km/h.
Kia Niro PHEV zajmuje miejsce pomiędzy modelem cee`d a Sportage. Na liście wyposażenia znajdziemy system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, dwustrefową klimatyzację kamerę cofania oraz przyciemnione tylne szyby. Poza tym auto jest wyposażone w światła do jazdy dziennej LED, 16-calowe felgi, składane lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Hybrydowy model jest oferowany w kolorach: Rich Espresso, Clear White, Graphite, Midnight Black, White Pearl oraz Gravity Blue.
Koreański producent podał ceny na rynku brytyjskim. Wersja PHEV startuje od średniego poziomu wyposażeniowego – kosztuje od 27 995 funtów. Na dodatek brytyjski rząd dopłaca do takiego samochodu 2,5 tys. funtów.