Specjaliści oceniają, że marka Lotus w końcu odżyje pod skrzydłami chińskiego koncernu. Najlepszym przykładem jest marka Volvo, którą Geely przejęło siedem lat temu, a następnie zainwestowało spore pieniądze w rozwój - efekty było widać bardzo szybko.
Z drugiej strony, brytyjska marka dostarczy nowe technologie i rozwiązania technologiczne, które mogą być kluczowe dla chińskiego koncernu. Szczególnie w kontekście lekkich konstrukcji i napędów elektrycznych. Brytyjska marka od jakiegoś czasu doradza innym producentom jak redukować masę samochodu, dostroić zawieszenie czy poprawić aerodynamikę.
Kolejnym krokiem w rozwoju marki Lotus będzie prezentacja zupełnie nowego modelu z napędem elektrycznym. Nowoczesna technologia nie jest obca dla Brytyjczyków. To właśnie inżynierowie Lotusa pomogli skonstruować pierwszy samochód Tesli - Roadster - w 2008 roku. Lotus chce być pierwszym producentem elektrycznego samochodu, który waży mniej niż dwie tony.
Zanim marka zacznie realizować plany, musi się zmierzyć z Brexitem. Dzięki finansowaniu przez koncern Geely marka będzie musiała poszerzyć swoją gamę produktów poza Unię Europejską.