Dla kierowców nad Wisłą Ford EcoSport do tej pory był tylko ciekawostką. Małego crossovera mogliśmy spotkać dopiero po wybraniu się na zachód Europy, gdzie model cieszy się dużą popularnością. "Ford sprzedał w Europie 150 000 kompaktowych SUV EcoSport od wprowadzenia modelu na tutejsze rynki w 2014 roku, a sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o 40 proc." - chwali się Steven Armstrong, prezes europejskiego Forda. Teraz EcoSport trafi do sprzedaży także w Polsce.
"Nowy Ford EcoSport oferuje klientom jeszcze więcej stylu, komfortu, możliwości i swobody wyboru, łącząc wytrzymałość i funkcjonalność SUV z praktycznością samochodu miejskiego." - dodaje Armstrong.
Nowy EcoSport to nowocześniejsza, ostrzejsza stylistyka. Jest nowy grill, są nowe światła z przodu i z tyłu, przemodelowane zderzaki, wyraźniejsze przetłoczenia i kilka pomniejszych stylistycznych zabiegów.
Mały crossover Forda najlepiej wygląda w sportowym wydaniu ST-Line, które widzicie na zdjęciach prasowych. Nam podobają się przede wszystkim LED-owe reflektory i ciekawe felgi. Nowy EcoSport będzie proponowany w 12 wyrazistych kolorach nadwozia i oferuje jeszcze więcej opcji personalizacji - w tym opcjonalne, kontrastujące malowanie dachu obejmujące również słupki drzwiowe do wysokości dolnej linii okien bocznych, spojler dachowy i lusterka boczne.
Projekt wnętrza dobrze znamy z innych modeli Forda. Bagażnik crossovera pomieści 334 l. Z ważnych nowości trzeba wymienić chwalony system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto, 4,2-calowy kolorowy ekran pomiędzy zegarami i zestaw audio przygotowany przez B&O PLAY, markę należącą do Bang&Olufsen.
EcoSport będzie też wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa, które niedawno debiutowały na pokładzie innych aut producenta.
Pod maską Forda EcoSport 2017 debiutuje nowy silnik diesla Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra współpracującym z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik zapewnia moc maksymalną 125 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, przy deklarowanym zużyciu paliwa 4,5 l/100 km.
W segmencie zdarza się to rzadko, ale EcoSport z dieslem będzie wyposażony inteligentny napęd wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive. Monitoruje on przyczepność kół samochodu do nawierzchni drogi i może zmienić rozkład momentu napędowego na osie do 50/50 na przednie i tylne koła w ciągu mniej niż 20 milisekund. Zapewnia w ten sposób większe bezpieczeństwo jazdy, szczególnie na śliskich drogach.
Dla zwolenników silników benzynowych w ofercie dostępny będzie EcoBoost o pojemności 1,0 litra w wersjach 125 KM, 140 KM, a od połowy 2018 również 100 KM mocy maksymalnej, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wersja 125 KM dostępna będzie również z sześciobiegową przekładnią automatyczną.