Po szybkim wprowadzeniu na rynek nowego Mercedesa klasy S, tylko kwestią czasu było kiedy w ofercie pojawi się coupe oraz kabriolet. Mercedes nie kazał czekać swoim fanom i dwie najbardziej stylowe wersje flagowca pokaże nam już we Frankfurcie. Co dokładnie zmieniło się w klasie S opisywał obszernie Piotrek w tym miejscu: Mercedes klasy S po faceliftingu | Przywraca hierarchię. Coupe oraz Cabriolet dostają te same nowości. A przy tym proponują niesamowitą stylistykę.
Jak Wam się podoba nowa klasa S w tym wydaniu? W tekście zamieszczamy sporo zdjęć, żebyście mogli ocenić pracę projektantów. Nam podoba się zwłaszcza coupe.
Z tego co wiemy, do Frankfurtu Mercedes przywiezie coupe oraz kabriolet w wersji S560. Tu pod maską pracuje 4-litrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 463 KM. Przyspieszenie to ok. 4,5 s do setki. W tej wersji silnikowej coupe wyposażone jest w napęd 4Matic, a kabriolet tylko w napęd na tył. Dla spokojniejszych kierowców przewidziano coupe w wydaniu S450 4Matic. 370-konna V-szóstka potrzebuje 5,5 s do rozpędzenia klasy S do 100 km/h.
Mercedes nie mógł oczywiście pominąć dwóch najbardziej imponujących odmian klasy S, a więc tych sygnowanych trzema literami AMG. Najszybsze będą S Coupe oraz S Cabriolet 63 4Matic AMG (4.0 V8, 605 KM) - legitymują się czasem do pierwszej setki na poziomie 3,4 s. Ci, którzy chcą podkreślić swój prestiż i status z pewnością sięgną po AMG 65. Choć topowa odmiana osiąga setkę w 4,0 s, to ma do zaoferowania klasyczną V-dwunastkę i napęd na tył.
Choć na samym początku odesłaliśmy Was do materiału, gdzie dokładnie opisujemy nowości w klasie S, to tutaj także wymienimy najważniejsze z nich. Mercedes postanowił lekko odświeżyć wygląd swojego okrętu flagowego. Nowa klasa S prezentuje się znacznie nowocześniej, co na pewno zauważyliście już na zdjęciach coupe oraz kabrioletu.
W odświeżonym wnętrzu największą nowością są dwa aż 12,3-calowe ekrany. Jeden pełni rolę wirtualnego kokpitu, a drugi jest centrum sterowania nowym systemem multimedialnym COMAND. Nowa klasa S naszpikowana jest też nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa i asystentami kierowcy - auto ma dosłownie wszystko, co aktualnie oferują producenci w tej klasie. Nie zabrakło także systemu półautonomicznej jazdy.