Jost Capito to człowiek, który do tej pory zajmował się sportowym działem Forda. Jakiś czas temu dołączył do Volkswagena, gdzie odpowiada za projekty związane z literką "R". Jednym z pierwszych projektów ma być Tiguan R z nowym, pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 litra pod maską. Do tej pory Volkswagen sprawdzał wariant z 2-litrowym TSI o mocy 300 KM. Ten sam silnik pracuje w Golfie R i Seacie Ateca Cupra, ale to chyba zbyt mało.
W tej chwili Mercedes GLA45 AMG jest jednym z najszybszych crossoverów dostępnych na rynku, ale w drodze jest już Audi RS Q3, ale w przypadku tego modelu możemy liczyć jedynie na starszą konstrukcję TFSI. Ostatnie plotki z Wolfsburga donoszą o "odrodzeniu" sportowej dywizji Volkswagena. Zespół pracuje nad nowym wcieleniem Golfa R32 i Touarega z silnikiem V10 TDI. Oczywiście prace nie dotyczą tylko kwestii jednostki napędowej, ale ogólnych zmian w wyglądzie zewnętrznym.
Następny w kolejce jest model T-Roc R oraz Touareg R. Niewykluczone, że pod maską tych modeli znajdziemy silnik twin-turbo z Audi RS5 lub 4-litrowe TDI z modelu SQ7. Przy okazji plotek pojawił się jeszcze temat Volkswagena Arteona R. Producent pochwalił się jakiś czas temu, że pracuje nad wersją z silnikiem V6, ale nie ujawnił szczegółów. Inny scenariusz zakłada, że pod maską zagości nowy silnik 2.5 TFSI, którego potencjał wylicza się na 400 KM.