Koncept Smarta bez kierownicy i pedałów

W zeszłym tygodniu Smart podgrzewał atmosferę pierwszymi teaserami, a teraz ujawnił więcej danych na temat nowego projektu. Koncepcyjny model Vision EQ ForTwo zabierze na pokład pasażerów i dowiezie ich z punktu A do B.

Napęd elektryczny i autonomiczne technologie to ostatni krzyk mody w motoryzacyjnym świecie. Dlatego nie powinny dziwić takie projekty jak ten. Dwuosobowy koncept Smarta powstał z myślą o miejskiej jeździe oraz car sharingu.

Właśnie tak koncern Daimler wyobraża sobie motoryzację w 2030 roku. Zamiast przednich i tylnych świateł zamontowano dwa ekrany LED, a w miejscu osłony chłodnicy umieszczono cyfrowy wyświetlacz, który pokazuje różne komunikaty dla innych uczestników ruchu. Drzwi w tym modelu wykonano z przezroczystego materiału pokrytego specjalną powłoką zapewniającą prywatność w kabinie.

Najwięcej rewolucji odbyło się w kabinie. Minimalistyczny design sprawił, że zabrakło tam klasycznej kierownicy oraz pedałów. Zamiast tego są zaawansowane systemy odpowiadające za autonomiczną jazdę oraz wielki, dotykowy ekran.

Smart Vision EQ conceptSmart Vision EQ concept fot. Smart

Auto napędza akumulator litowo-jonowy o pojemności 30 kWh z możliwością indukcyjnego ładowania bez użycia kabla. Smart informuje, że baterię można ładować niezależnie, gdy samochód nie jest używany.

Model Vision EQ to część projektu koncernu Daimler w kierunku samochodów elektrycznych. W najbliższych latach powstanie specjalna submarka skupiająca pojazdy z takim napędem. Do 2022 roku pojawi się ponad 10 modeli produkcyjnych – od małego Smarta aż po duże SUV-y.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.