Napęd elektryczny i autonomiczne technologie to ostatni krzyk mody w motoryzacyjnym świecie. Dlatego nie powinny dziwić takie projekty jak ten. Dwuosobowy koncept Smarta powstał z myślą o miejskiej jeździe oraz car sharingu.
Właśnie tak koncern Daimler wyobraża sobie motoryzację w 2030 roku. Zamiast przednich i tylnych świateł zamontowano dwa ekrany LED, a w miejscu osłony chłodnicy umieszczono cyfrowy wyświetlacz, który pokazuje różne komunikaty dla innych uczestników ruchu. Drzwi w tym modelu wykonano z przezroczystego materiału pokrytego specjalną powłoką zapewniającą prywatność w kabinie.
Najwięcej rewolucji odbyło się w kabinie. Minimalistyczny design sprawił, że zabrakło tam klasycznej kierownicy oraz pedałów. Zamiast tego są zaawansowane systemy odpowiadające za autonomiczną jazdę oraz wielki, dotykowy ekran.
Auto napędza akumulator litowo-jonowy o pojemności 30 kWh z możliwością indukcyjnego ładowania bez użycia kabla. Smart informuje, że baterię można ładować niezależnie, gdy samochód nie jest używany.
Model Vision EQ to część projektu koncernu Daimler w kierunku samochodów elektrycznych. W najbliższych latach powstanie specjalna submarka skupiająca pojazdy z takim napędem. Do 2022 roku pojawi się ponad 10 modeli produkcyjnych – od małego Smarta aż po duże SUV-y.