Sprzedaż aut w Polsce. Fiat i Toyota na wielkim plusie. VW i Honda z gorszymi humorami

Które modele cieszą się największym wzrostem sprzedaży na polskim rynku? A które notują gigantyczne straty? Mamy dla Was ciekawe statystyki.

Motoryzacyjny świat zastygł w oczekiwaniu na wrześniowy Salon Samochodowy we Frankfurcie. Jednak w wakacyjnym sezonie ogórkowym zawsze można liczyć na Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, który podsumowuje półrocze na polskim rynku. Właśnie pojawił się bardzo ciekawy raport, w którym możemy zobaczyć, które modele zyskują najwięcej klientów. Całość znajdziecie tutaj: Ranking TOP20 – Zwycięzcy i przegrani polskiego rynku, a my przyjrzymy się dzisiaj samej czołówce.

Najwięksi wygrani tego roku

Polski rynek zawojowały dwa samochody - Fiat Tipo i Toyota C-HR. Obydwa auta mogą się cieszyć gigantycznym wzrostem rejestracji. To ponad 3800 aut. Obecność akurat tych dwóch modeli na szczycie nie powinna dziwić, bo to dwie tegoroczne nowości. Fiat Tipo w 2016 r. dopiero wchodził na rynek i nie był jeszcze dostępny we wszystkich wersjach. Z kolei C-HR to absolutna nowość. Pierwsze crossovery pojawiły się na naszych drogach w styczniu. Obydwa modele trafiły też perfekcyjnie w gusta Polaków. Tipo kusi znakomitą ceną, a C-HR ciekawą stylistyką i napędem hybrydowym.

Inna nowość to Skoda Kodiaq. Reszta modeli to bestsellery, które od dłuższego czasu cieszą się dużym zainteresowaniem Polaków - XC60, Fabia, Corolla, Octavia czy Clio. Duży skok zanotował także VW Tiguan - Niemcy wyraźnie obniżyli jego ceny (z ok. 100 tys. na niecałe 90 tys., a przez dłuższy czas crossover był dostępny w promocji) i sprzedaż ruszyła. Nie tylko w Polsce, ale w całej Europie.

Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka. Pierwsza liczba to rejestracje danego modelu przez pierwszych siedem miesięcy roku. W nawiasie podajemy o ile zmieniła się liczba rejestracji.

01. Fiat Tipo: 5 117 egzemplarzy (+3853 sztuk)

02. Toyota C-HR: 3 809 (+3809) nowość na rynku

03. Skoda Fabia: 10 670 (+1746)

04. Toyota Corolla: 3 970 (+1613)

05. Volvo XC60: 3 613 (+1572)

06. Citroen C3: 1 886 (+1560)

07. Skoda Kodiaq: 1 499 (+1499) nowość na rynku

08. Skoda Octavia: 11 325 (+1484)

09. Volkswagen Tiguan: 3 364 (+1460)

10. Renault Clio: 5 622 (+144)

Renault ClioRenault Clio Fot. Renault

Druga strona medalu. Najwięksi przegrani

Na liście samochodów, które zanotowały największe spadki sprzedaży musiały się oczywiście znaleźć modele, które wycofano ze sprzedaży. To m.in. Ford Ka, Renault Fluence czy Mitsubishi Lancer. Jednak najwięcej stracił Volkswagen up! - na niemieckiego malucha zdecydowało się aż o 916 Polaków mniej.

Bardzo duże spadki notuje też na polskim rynku Honda. Dwa bardzo ważne modele Japończyków wyraźnie tracą kierowców - i CR-V, i Civic. Sytuacja może się odmienić, bo Honda odmładza swoją ofertę. Przed wakacjami do polskich salonów przyjechała już nowa Honda Civic, a zupełnie nowa generacja SUV-a CR-V w Europie pojawi się na jesieni. S

01. Volkswagen up!: 1 022 egzemplarzy (-916 sztuk)

02. Ford Ka: 2 (-667) model wycofany z Polski

03. Renault Fluence: 0 (-633) model wycofany z Polski

04. Honda Civic: 1 322 (-523)

05. Honda CR-V: 913 (-517)

06. Hyundai i30: 1 809 (-495)

07. Opel Karl: 143 (-445)

08. Mitsubishi Lancer: 0 (-427) model wycofany z Polski

09. Suzuki Swift: 429 (-379)

10. SEAT Toledo: 177 (-368)

Czy Twoim zdaniem Honda odwróci niekorzystny trend w Polsce?
Więcej o:
Copyright © Agora SA