Dyrektor zarządzający marką Rolls-Royce udzielił ostatnio komentarza magazynowi Automotive News Europe. W rozmowie podkreślił fakt, że brytyjska marka nie jest producentem karoserii produkowanych masowo. To oznacza, że każdy egzemplarz jest na swój sposób wyjątkowy. Jest to ograniczenie, ale z drugiej strony zaznaczył, że klienci w tym segmencie oczekują zakamuflowanego Audi Q7, tylko chcą prawdziwego Rolls-Royce`a.
Pierwszy SUV w historii Rolls-Royce powstaje na dedykowanej płycie podłogowej. To sprawia, że samochód jest dużo bardziej ekskluzywny niż Bentley Bentayga dzielący platformę z Audi Q7, Porsche Cayenne czy Lamborghini Urus.
Rolls-Royce Cullinan ma być wyposażony w klasyczną jednostkę V12 o pojemności 6,75 litra. Dzięki podwójnemu doładowaniu auto rozwija moc 563 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Poza tym samochód ma być wyposażony w laserowe lampy oraz pneumatyczne zawieszenie analizujące warunki drogowe i wykorzystujące impulsy z układu kierowniczego, pedału przyspieszenia czy obrazu z kamer.