Opel Insignia Country Tourer - najtańsze uterenowione kombi na rynku

Opel podał bazową cenę nowej Insignii Country Tourer. To najtańsze uterenowione kombi na rynku. Ale jest jeden istotny haczyk.

Oficjalna premiera nowego Opla Insignii Country Tourer odbędzie się na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, ale klienci mogą już składać zamówienia na samochód. Za najtańszą odmianę auta trzeba zapłacić 128 500 zł. W bazowej wersji na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: wspomaganie Hill Start Assist, przednia kamera Opel Eye wraz z alarmem przedkolizyjnym, wykrywaniem pieszych oraz układem automatycznego hamowania awaryjnego w mieście, system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy, wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, asystent świateł długich oraz automatyczne światła mijania z funkcją wykrywania tunelu. Standardem jest też system Opel OnStar.

Początkowe portfolio silników obejmuje dwulitrowy silnik Diesla o mocy 170 KM zestawiony z napędem na przednie koła oraz z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiostopniową przekładnią automatyczną (opcja) oraz silnik 1.5 Direct Injection Turbo o mocy 165 KM z sześciobiegową przekładnią manualną lub sześciostopniową przekładnią automatyczną (opcja). Ten drugi otwiera cennik Insignii ze zwiększonym o 25 mm prześwitem. Później do oferty dołączą mocniejsze motory (m.in. 260-konna benzyna).

Wraz z premierą auta rusza program Opel Exslusive dający ogrom możliwości personalizacji. W niedalekiej przyszłości klienci zainteresowani zakupem nowej Insignii będą mieli możliwość wyboru dowolnego lakieru, jaki będzie pokrywał karoserię ich samochodu. Dokładnie takiego, jaki klient sobie wymarzy. Wersje Exclusive wyposażone są w sportowy pakiet High Gloss Black. Elementy karoserii pokryte czarnym lakierem (m.in. osłona chłodnicy i lusterka) i ekskluzywne wzory felg. Niebawem do oferty Exclusive dołączą też elementy personalizujące wnętrze.

Opel Insignia Country Tourer a konkurenci

Opel nie podał jeszcze pełnego cennika "uterenowionej Insignii", a obecne wersje silnikowe nie pozwalają zestawić auta z bezpośrednimi rywalami. Co prawda na rynku dostępny jest chociażby Volkswagen Passat Alltrack, ale jego najtańszy silnik benzynowy ma moc 220 KM, czyli o 55 KM większą niż w Oplu. Cena? 166 090 zł, a w standardzie m.in. napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia DSG. Jest też Peugeot 508 RXH, ale pod jego maską może pracować wyłącznie 180-konny diesel (155 900 zł). Insignia Country Tourer jest zatem najtańszym uterenowionym kombi na rynku, ale powód jest jeden - rywale nie oferują tego typu aut z silnikami o zbliżonej do Opla mocy.

Które z wymienionych aut jest twoim numerem jeden?