Grupa VW już nie jest liderem. Na prowadzeniu Renault-Nissan

Pierwsza połowa tego roku przyniosła przetasowania w globalnym rankingu sprzedaży. Koncern Volkswagen pogrążony aferą Dieselgate musiał ustąpić miejsca aliansowi Renault-Nissan, który sprzedał prawie 5,27 mln samochodów.

W skład francusko-japońskiego aliansu wchodzą m.in. marki Renault, Nissan, Mitsubishi oraz Dacia. Całkowita sprzedaż przez pierwszych sześć miesięcy tego roku wyniosła 5 268 079 egzemplarzy. Dla porównania niemiecki koncern będący do tej pory liderem zanotował sprzedaż na poziomie 5 115 900 egzemplarzy.

Do sukcesu dołożyła się rosnąca sprzedaż samochodów ze znaczkiem Renault. Głównie chodzi o modele: Clio, Megane, Captur, Sandero czy Duster. Również Nissan ugruntował swoją pozycję na rynku, dzięki X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai czy Altima/Teana. Samo Mitsubishi wprowadziło na rynek 495 tys. samochodów, a w prym wiodły modele: Outlander (globalnie) oraz Pajero Sport (region ASEAN).

Władze koncernu nie mogą narzekać na rosnącą sprzedaż samochodów elektrycznych. Przez pół roku nabywców znalazło 481 151 egzemplarzy Nissana Leaf, Renault Zoe czy Mitsubishi i-MiEV. W sprzedaż wlicza się także Outlander w wersji hybrydowej plug-in.

Udział marki Nissan w globalnym wyniku to 2 894 488 sprzedanych samochodów. To wzrost o 5,6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najlepszymi rynkami były Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, a następnie Meksyk, Wielka Brytania, Kanada, Rosja, Francja, Włochy i Niemcy. W tym samym czasie Renault sprzedało 1 879 288 samochodów, co daje wzrost o 10,4 proc. Najważniejszymi rynkami były Niemcy, Hiszpania, Turcja, Brazylia, Iran, Wielka Brytania i Argentyna.

Który koncern sprzeda najwięcej samochodów w 2017 r.?
Więcej o:
Copyright © Agora SA