260-konny Opel Insignia kombi przyłapany bez żadnego kamuflażu
Opel rozpoczął promocję nowej Insignii GSi od limuzyny, ale jak widzimy po zdjęciach prototypów, na bardziej praktyczną odmianę auta nie trzeba będzie długo czekać. Insignia Sports Tourer GSi testowana jest bez żadnego kamuflażu i wygląda na gotową do oficjalnej prezentacji.
Kombi GSi będzie propozycją, dla tych którzy szukają bardzo szybkiego, a przy tym praktycznego auta. Bagażnik pomieści 520 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapę można podzielić w proporcjach 40:20:40) otrzymamy aż 1638 litrów. To o 108 l więcej niż w poprzednim Oplu klasy średniej.
A teraz najważniejsze... Co pod maską?
GSi to utwardzone zawieszenie (krótsze sprężyny obniżyły prześwit o 10 mm), napęd na cztery koła, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm. Opel deklaruje, że Insignia GSi zużywa średnio 8,6 l benzyny na 100 km. Niestety, wciąż nie podano czasu do pierwszej setki. Producent zapewnia jednak, że auto będzie zauważalnie szybsze od poprzedniego OPC.
Zapowiedziano, że do oferty dołączy niebawem również wysokoprężna odmiana tej wersji. Na razie nie wiadomo jednak, jaką moc osiągnie.
Sportowe zawieszenie, w połączeniu z zapewniającymi zwiększoną przyczepność oponami Michelin Pilot Sport 4 S na 20?calowych kołach, sprawia, że samochód jest dosłownie przyklejony do drogi. Duże znaczenie ma także unikatowy wśród modeli z tego segmentu standardowy napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy. W ten sposób w Insignii GSi niemal całkowicie wyeliminowano uciążliwą podsterowność powodującą uciekanie przednich kół na zewnątrz łuku drogi. Oznacza to, że GSi utrzymuje idealny tor jazdy w serii zakrętów - mogliśmy przeczytać w pierwszym komunikacie Opla o wersji GSi.
-
Tak się spieszył, że po brawurowym wyprzedzaniu wjechał w zapory przed bramkami na A1
-
Tesla Cybertruck gotowa do produkcji. Warto było poczekać. Jest jak z "Łowcy Androidów" [WIDEO]
-
Wstrząsające nagranie. Dzieci cudem uniknęły śmierci. Nawet nie żartujcie, że to ich wina
-
To wąskie gardło S7. W końcu jest plan na wyjazd z Warszawy w stronę Grójca
-
Test Honda CR-V Hybrid - podąża własną drogą
- Tesla wjechała pod inny SUV. Kierowca umywa ręce. "To wina Autopilota"
- Wyciekł film z nowym Lexusem NX. Wideo znika z sieci, ale zdjęcia zostały
- "Ministerstwo chowa głowę w zaspę". Ostry komentarz do obowiązku zmiany opon
- Opinie Moto.pl: Mercedes-AMG E 53 4MATIC+. Przyjaźniejsze oblicze AMG?
- Pod Warszawą staną dodatkowe ekrany akustyczne. Mieszkańcy skarżą się na hałas
Forum
- Ciekawe Manual vs. Automat (22)
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (17)
- Chcesz mieć kłopoty płać Orlen Pay (5)
- Najdziwniejsze pozycje... (14)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)
- Na drogach jesteśmy bandytami... (120)
- OT wolny rynek w texasie (76)
- Zachód nam pomoże? W razie kłopotów? (40)