Oto Jaguar XJR575, czyli bardzo ostry kot

Sprint od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, prędkość maksymalna 300 km/h. Tak w wielkim skrócie prezentuje się topowy Jaguar XJR575 Super Sedan.

Brytyjski producent postanowił przeprowadzić delikatny lifting najbardziej prestiżowego modelu. Przy okazji do oferty dołączyła wersja XJR575 Super Sedan. Jak wskazuje sama nazwa, 5-litrowa jednostka napędowa otrzymała delikatny zastrzyk mocy (+25 KM) i momentu obrotowego (w sumie 700 Nm). Dzięki temu agresywnie wyglądający sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 300 km/h.

Specjalny model będzie dostępny w dwóch wyjątkowych wersjach kolorystycznych, za które odpowiada dział SVO: Velocity Blue oraz Satin Corris Grey. Oprócze tego wygląd zewnętrzny został dodatkowo podrasowany. Samochód otrzymał nowy zestaw zderzaków, poszerzone błotniki, dodatkowe wloty powietrza i spojlery. Całość postawiono na 20-calowych kołach, a na karoserii pojawiły się znaczki „575”.

Jaguar XJR575Jaguar XJR575 fot. Jaguar

Również w kabinie doszło do kilku zmian. Na pokładzie znajdziemy 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Urządzenie oferuje łączność z internetem 4G i funkcję mobilnego hotspota. System nawigacji potrafi rozpoznawać nasze ulubione trasy i dostosowywać je w razie wystąpienia utrudnień w ruchu.

Nie zabrakło rozwiązań, które poprawią poziom bezpieczeństwa. System Fordward Traffic Detection pomaga bezpiecznie wyjechać ze skrzyżowania o ograniczonej widoczności, Lane Keep Assist zadba o utrzymanie odpowiedniego pasa ruchu, a Driver Condition Monitor rozpozna zmęczenie u kierowcy. Nowością jest system autonomicznego hamowania awaryjnego. Dwie kamery umieszczone na przedniej szybie potrafią wykryć ryzyko kolizji i zahamują pojazd w przedziale prędkości od 5 do 60 km/h.

Jaguar XJR575Jaguar XJR575 fot. Jaguar

Jaguar opublikował cenniki odświeżonego modelu na rynku brytyjskim. Podstawowa wersja kosztuje 59 995 funtów, a za najmocniejszy wariant XJR575 trzeba zapłacić co najmniej 93 710 funtów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.