Mazda 3 przechodzi lifting. Co się zmieniło?

Japoński producent przygotował delikatny zestaw odświeżający popularną "trójkę". Zobaczcie, co zmieniło się w egzemplarzach przygotowanych na rocznik modelowy 2018.

Na próżno szukać zmian w wyglądzie zewnętrznym, ponieważ najwięcej zadziało się pod maską. Odświeżona Mazda 3 otrzymała kilka technologicznych nowinek oraz ulepszone silniki. Jak dotąd pojawiły się informacje na temat wersji przygotowanej na rynek amerykański. Lada moment powinny dołączyć do tego informacje o egzemplarzach przygotowanych dla klientów ze Starego Kontynentu.

Auto będzie nadal oferowane w dwóch wersjach: sedan i pięciodrzwiowy hatchback. Najbogatsza wersja wyposażeniowa ma na pokładzie lampy Bi-LED z automatycznym poziomowaniem i diodowe światła do jazdy dziennej. Odświeżono wygląd tylnych lampy, które również wykorzystują oszczędne diody.

Mazda 3 2017 (USA)Mazda 3 2017 (USA) fot. Mazda

Najmocniejsze wydanie Mazdy 3 będzie oferowane na rynku amerykańskim z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra. Jednostka niedostępna w europejskim wydaniu tego modelu oferuje 184 KM maksymalnej mocy. Oprócz tego pod maską będzie można wybrać 2-litrowy silnik o mocy 155 KM. Obydwie jednostki można połączyć z 6-biegową skrzynią ręczną lub 6-biegowym automatem dostępnym za dopłatą. Mazda oferuje jako wyposażenie opcjonalne system i-Eloop wykorzystujący energię z hamowania.

Na liście wyposażenia pojawił się system automatycznego hamowania przy małych prędkościach (do 30 km/h). Rozwiązanie Smart City Brake będzie oferowane w niemal wszystkich wersjach wyposażenia. Oprócz tego pojawi się system monitorowania martwego pola oraz czujniki ostrzegające podczas cofania przed nadjeżdżającym z boku pojazdem.

Mazda 3 2017 (USA)Mazda 3 2017 (USA) fot. Mazda

Japoński producent nie poinformował jeszcze, ile będzie kosztować odświeżona „trójka” w Europie, ale w USA cennik startuje od kwoty 18 970 dolarów za wersję sedan. Hatchback jest odrobinę droższy – trzeba za niego zapłacić 20 220 dolarów.

Czy podoba Ci się stylistyka nowych samochodów Mazdy?
Więcej o:
Komentarze (40)
Mazda 3 przechodzi lifting. Co się zmieniło?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: m29

    Oceniono 46 razy -18

    Beznadzieja. Mam 3-kę 2014 - papierowy samochód. Wybudżetowany do granic możliwości.
    Nawet ramy foteli to goła (już rdzewiejąca) blacha. Nigdy więcej japończyka.

  • djarev

    Oceniono 18 razy -14

    Brzydkie nie są, ale to tylko Mazda. Niemniej dla uboższych warstw społeczeństwa to jest fura w sam raz.

  • kotjeanks

    Oceniono 1 raz -1

    Mam Mazdę 3: moje uwagi: kiepskie plastiki, cienki i miękki lakier, trudno się myje, jakość wyświetlacza nawigacji: słaba, słaba rozdzielczość, ogólnie samochód delikatny, po Golfie trudnoi się przyzwyczaić. Silnik 120 km jest ok, oszczędny, normalne użytkowanie od poczatku to 7,2 l

  • Gość: ozi

    Oceniono 1 raz -1

    CX3- AKARI, silnik 2.0 l i wszystkie elektroniczne pierdoly, kola 19',fotele skora, cena $A 42K, 6-ki sa z silnikiem 2,5l od kilku lat

  • Gość: MAZDAFAN

    0

    Drogi "redaktorzyno" zdjęcia nr 3, 5, 6, 7, 8, 11, 14, 15, 17, 18, 19, 22 i 23 to MAZDA 6.
    Myślisz, że jak w Polsce wszyscy kupują KAŁDI i WIEŚWAGENY to nie ma znawców motoryzacji z kraju Kwitnącej Wiśni ???? Doucz się.

  • kocurxtr

    Oceniono 2 razy 0

    co się potknęliście
    to nie miało byc wychwalanie fabii , czy innego skodzianego badziewia ?

  • Gość: LOL

    Oceniono 2 razy 0

    To że nie ma w republice kartoflanej nie znaczy że nie ma wreszcie europy. Silnik 2.5l jest w krajach gdzie nie ma akcyzy od pojemności.... Czyli reszcie europy. Wystarczy sprawdzić cennik w UK czy Niemczech

  • Gość: Pepik

    Oceniono 9 razy 1

    Trójka czy szóstka. Żadna różnica. Statystyczny polaczek musiałby na to robić 5 lat, zakładając, że nie jadłby, nie płacił rachunków i w zasadzie to nie żył.

  • jck12

    Oceniono 2 razy 2

    Chciałbym żeby Ford oferował wolne ssaki w okolicach 2 litrów. Marzenia ściętej głowy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX