Sercem Forda F-150 Police Responder jest EcoBoost. Zwykle kojarzymy silniki z tej rodziny z małymi jednostkami, ale tym razem chodzi o mocną 3,5-litrową V-szóstkę. Amerykańscy policjanci będą mieli do dyspozycji aż 375 KM mocy i 636 Nm maksymalnego momentu obrotowego. EcoBoost parowany jest z nowym, 10-biegowym automatem, który powstał we współpracy dwóch amerykańskich gigantów, General Motors oraz Forda. Nową skrzynię wykorzystano już nie tylko w F-150, ale także Chevrolecie Camaro i Fordzie Mustangu.
Ford F-150 Police Responder ma bez problemu rozpędzać się do 160 km/h. Prędkość maksymalna może nie robi wrażenia, ale zadaniem policyjnego pickupa nie będą przecież autostradowe pościgi.
F-150 ma zapewnić policji przede wszystkim spore możliwości w terenie, uniwersaloność i praktyczność. Dlatego na 18-calowe koła założono opony przystosowane do offroadowej jazdy. Pickup w razie potrzeby może przeciągnąć aż 3 175 kg. Jako że to wersja nadwoziowa SuperCrew z podwójną kabiną, to w środku radiowozu wygodnie może podróżować parę osób. Police Responder wyposażony jest oczywiście we wszystko, czego może potrzebować radiowóz - odpowiednie malowanie, koguta, policyjne radio i oświetlenie, a także urządzenie do pomiaru prędkości.