Terenowe kombi nie mają sensu? Mercedes E All-Terrain 4x4^2 ma inne zdanie

Mercedes słynie z ekstremalnych offroadowych potworów. Wystarczy tu wspomnieć G63 6x6 albo G500 4x4^2. Jednak takiego kombi nie spodziewał się chyba nikt.

Szalony Mercedes klasy E All-Terrain 4x4^2 to projekt jedyny w swoim rodzaju. Odpowiada za niego inżynier niemieckiej marki Jurgen Eberle. Postanowił on przemienić klasę E All-Terrain w prawdziwą, bezkompromisową terenówkę. Miała to być tylko zabawa, ale w brytyjskich mediach już pojawiają się - oczywiście nieoficjalne - informacje, że Mercedes jest zaskoczony pozytywnym przyjęciem projektu i całkiem poważnie rozważania krótkoseryjną produkcję.

Gdyby te plotki się potwierdziły, to mogłoby być naprawdę ciekawie, bo klasa E w tym wydaniu to prawdziwy potwór, któremu niestraszny będzie naprawdę trudny teren.

Mercedes E All-Terrain 4x4^2Mercedes E All-Terrain 4x4^2 fot. Mercedes

Prześwit wynosi aż 420 mm. W standardowej klasie E All-Terrain to "tylko" 156 mm. To wynik porównywalny z ekstremalną Gelendą 4x4^2! Eberle obiecuje także, że kąty natarcia, zejścia i rampowy mają być imponujące. Nie znamy jednak jeszcze dokładnych wartości. Ujawniono natomiast głębokość brodzenia. To znakomite 500 mm. Z kolei wyczynowe, offroadowe opony mają 31 cali.

Jurgen Eberle wsadził pod maskę także zupełnie nowy silnik. Mercedes klasy E All-Terrain dostępny jest w dwóch wysokoprężnych odmianach - 220d (2.0 194 KM) oraz 350d (3.0 258 KM). W 4x4^2 pracuje 3,5-litrowa, turbodoładowana V-szóstka o mocy 333 KM. Benzynową jednostkę znamy z Mercedesa klasy E 400 4MATIC.

Czy Twoim zdaniem Mercedes powinien zdecydować się na krótkoseryjną produkcję eksremalnej klasy E?
Więcej o:
Copyright © Agora SA