Szalony Mercedes klasy E All-Terrain 4x4^2 to projekt jedyny w swoim rodzaju. Odpowiada za niego inżynier niemieckiej marki Jurgen Eberle. Postanowił on przemienić klasę E All-Terrain w prawdziwą, bezkompromisową terenówkę. Miała to być tylko zabawa, ale w brytyjskich mediach już pojawiają się - oczywiście nieoficjalne - informacje, że Mercedes jest zaskoczony pozytywnym przyjęciem projektu i całkiem poważnie rozważania krótkoseryjną produkcję.
Gdyby te plotki się potwierdziły, to mogłoby być naprawdę ciekawie, bo klasa E w tym wydaniu to prawdziwy potwór, któremu niestraszny będzie naprawdę trudny teren.
Mercedes E All-Terrain 4x4^2 fot. Mercedes
Prześwit wynosi aż 420 mm. W standardowej klasie E All-Terrain to "tylko" 156 mm. To wynik porównywalny z ekstremalną Gelendą 4x4^2! Eberle obiecuje także, że kąty natarcia, zejścia i rampowy mają być imponujące. Nie znamy jednak jeszcze dokładnych wartości. Ujawniono natomiast głębokość brodzenia. To znakomite 500 mm. Z kolei wyczynowe, offroadowe opony mają 31 cali.
Jurgen Eberle wsadził pod maskę także zupełnie nowy silnik. Mercedes klasy E All-Terrain dostępny jest w dwóch wysokoprężnych odmianach - 220d (2.0 194 KM) oraz 350d (3.0 258 KM). W 4x4^2 pracuje 3,5-litrowa, turbodoładowana V-szóstka o mocy 333 KM. Benzynową jednostkę znamy z Mercedesa klasy E 400 4MATIC.