Audi wstrzyma sprzedaż modeli z silnikami benzynowymi

Producent z Ingolstadt będzie musiał wstrzymać sprzedaż modeli A4 i A5 oraz sportowych odmian S4 i S5 wyposażonych w silniki benzynowe 2.0 i 3.0 TFSI nawet na kilka tygodni. Problem dotyczy wyników spalania.

Pierwszym powodem, dla którego niemiecki producent samochodów będzie musiał zawiesić sprzedaż jest zmiana w oprogramowaniu turbodoładowanego silnika V6, który zużywa więcej paliwa niż dotychczas podawał producent. Nowe oprogramowanie polepszy przekazywanie mocy w trybach „Automatic” i „Comfort”, a po wybraniu „Dynamic” reakcja silnika będzie dużo bardziej dynamiczna.

Drugim powodem jest instalacja systemu „miękkiej” hybrydy w wersji 2.0 TFSI. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik powinien zużywać jeszcze mniej paliwa. Większość producentów chwalących się takim rozwiązaniem mówi o 10 procentach oszczędności, a tymczasem samochody Audi spalają zaledwie o 0,2 l/100 km mniej podczas testów w cyklu NEDC. Przedstawiciele marki tłumaczą, że urządzenie słabo spisuje się podczas cyklu testowego, ale zapewnia wyższą oszczędność paliwa podczas rzeczywistego użytkowania samochodu.

Póki co, producent czeka na akceptację tych zmian przez niemiecki rząd, a następnie musi ustalić prawidłowe wyniki spalania. Dopiero później, wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej będą mogły wydać dyrektywę wstrzymującą sprzedaż samochodu. Audi poinformowało, że sam proces certyfikacji nowych rozwiązań może potrwać od sześciu do ośmiu tygodni.

Więcej o:
Komentarze (24)
Audi wstrzyma sprzedaż modeli z silnikami benzynowymi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jwe

    Oceniono 51 razy 41

    umówmy sie niemcy nie maja zadnego silnika co spełnia jakiekolwiek normy spalin i awaryjnosci

  • jck12

    Oceniono 37 razy 25

    Czy ci co już kupili najnowsze modele dostaną możliwość upgrade czy jednak cztery zera dla frajera?

  • Gość: Znawca

    Oceniono 32 razy 18

    Audi i cała grupa VW schodzi na psy
    Każdy model Audi coraz brzydszy... a VW taki sam

  • hiszpan25

    Oceniono 17 razy 15

    "Drugim powodem jest instalacja systemu „miękkiej” hybrydy w wersji 2.0 TFSI. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik powinien zużywać jeszcze mniej paliwa. Większość producentów chwalących się takim rozwiązaniem mówi o 10 procentach oszczędności, a tymczasem samochody Audi spalają zaledwie o 0,2 l/100 km mniej podczas testów w cyklu NEDC." - ta cala miekka hybryda jak to marketingowcy nazywaja to nic innego jak system Stop/start wylaczajacy silnik podczas postoju. Ile mozna zaoszczedzic paliwa jesli podczas biegu jalowego silnik spala okolo 0.5-0.6l/h ? wlasnie jakies 0.2l/100km jesli sie jezdzi w zatloczonym miescie... to chyba ze ktos stoi w permanentnym korku... ale w realnym zyciu?

  • komentator_com

    Oceniono 17 razy 13

    2.0 TFSI to pomyłka. Miałem osobiście od nowości i przeżył 99000 km przebiegu. 1 L oleju na tysiąć a w Audi twierdzili, że to w normie i zbywali. Później wszystko wypalone pod głowicą i zdziwieni. Dobrze, że miałem przedłużoną gwarancję i udało się wymienić silnik na nowy w jej ramach...

  • Gość: fsdgdf

    Oceniono 22 razy 10

    haah ZASRANE szwabskie smierdziele.. kolejny przekret ... i znwu przejdzie im to plazem.. dziwne zeby bylo inaczej skoro unia jest w ichr ekach.. swojemu produktowi nie pozwola upasc..... NIGDY NIE KUPIE NIEMIECKIEGO AUTA

  • Gość: mscslv

    Oceniono 4 razy 2

    Przewaga dzieki technice buahaha....

  • p406_737u

    Oceniono 4 razy 2

    "Przewaga dzięki technice" hue, hue, hue

  • Gość: bff

    Oceniono 8 razy 2

    cała grupa vw to padaki , powinni wkładać do A6 1.0 triturbo to by miał normy spalin ok.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX