Nowe Porsche Cayenne bez kamuflażu

Do salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie zostało jeszcze kilka miesięcy, a tymczasem na drogi wyjechało nowe Porsche Cayenne pozbawione mocnego kamuflażu.

Na pierwszych zdjęciach możemy zobaczyć, że zmiany nie są rewolucyjne. Styliści przeprojektowali przedni pas, zmienili osłonę chłodnicy oraz wstawili węższe reflektory. Podobnie wygląda sytuacja w tylnej części nadwozia.

Nowe wcielenie Cayenne ma trochę bardziej dynamiczną linię nadwozia i mniejsze szyby za tylnymi drzwiami. Oklejone tylne światła przypominają trochę klosze z modelu Panamera Sport Turismo.

Na razie niemiecki producent milczy na temat specyfikacji nowego modelu, ale wiadomo już, że auto powstało na bazie płyty podłogowej MLB, wykorzystanej do budowy Audi Q7 i Bentleya Bentayga. Można się spodziewać, że kolejne wcielenie popularnego SUV-a będzie lżejsze o co najmniej 200 kg niż dotychczasowa wersja.

Pod maską zadebiutują te same jednostki, co w modelu Panamera. Bazowa jednostka to trzylitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oferujący 330 KM mocy i 448 Nm momentu obrotowego. W przypadku wersji Cayenne S możemy liczyć na podwójnie doładowane V6 o pojemności 2,9 litra. Jednostka rozwija 440 KM i 548 Nm.

Najbardziej wymagający klienci będą mogli zamówić wersję Cayenne Turbo z podwójnie doładowanym silnikiem V8. Taki motor rozwija 550 KM i 767 Nm, ale oprócz tego w cenniku pojawi się Cayenne Turbo S E-Hybrid wspomagany silnikiem elektrycznym. Taki zestaw powinien dostarczać co najmniej 680 KM maksymalnej mocy.

Na więcej szczegółów związanych z nowym Porsche Panamera trzeba będzie poczekać jeszcze kilkanaście tygodni. Im bliżej salonu we Frankfurcie, tym więcej informacji będzie przedostawać się do sieci.

Więcej o:
Copyright © Agora SA