Ford Transit Custom. Od teraz ostrzejszy wygląd, technologia i oszczędne silniki
Wygląd zewnętrzny nowego modelu nie jest zaskoczeniem, ponieważ mocno nawiązuje do Tourneo Custom - żebrowana osłona chłodnicy, opcjonalne lampy LED do jazdy dziennej oraz lampy ksenonowe. Dużo więcej zmieniło się w kabinie, gdzie producent postawił na jakość i nowoczesne technologie. Pasażerowie mogą się tam poczuć jak na pokładzie samochodu osobowego. Poprawiono jakość plastików, a do tego nie zabrakło praktycznych rozwiązań. Producent chwali się, że w kabinie znajdziemy mnóstwo schowków i uchwytów, które uprzyjemnią użytkowanie samochodu.
Pod maska Forda Transit Custom w nowej odsłonie jest dostępny nowoczesny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności dwóch litrów. Jednostka oferuje warianty 105, 130 i 170 KM. Inżynierowie zmniejszyli apetyt na paliwo aż o 13 proc., a moment obrotowy w dolnym zakresie obrotomierza wzrósł o 20 proc. Najoszczędniejsza wersja Econetic emituje 148 g/km CO2, a średnie spalanie wynosi 5,7 l/100 km. Najsłabszy, 105-konny wariant jest wyposażony w funkcję Auto-Stop-Start, opony o niskich oporach toczenia oraz system Ford Acceleration Control, który ogranicza prędkość do 100 km/h. Najmocniejsza wersja Sport oferuje 170 KM oraz pakiet zmieniający wygląd nadwozia na bardziej agresywny, a w kabinie są zamontowane fotele częściowo obszyte skórą.
Na pokładzie nie zabrakło systemów znanych z modeli osobowych, które poprawią bezpieczeństwo pasażerów. Transit Custom może być wyposażony w takie systemy jak Traffic Sign Recognition (rozpoznawanie znaków drogowych), Cross Traffic Alert (ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z lewej lub prawej strony podczas wyjazdu tyłem), Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection (wykrywa ryzyko kolizji z pieszym lub innym samochodem), Adaptive Cruise Control (adaptacyjny tempomat).
-
Fragment trasy S19 pod wschodnią granicą już w planach. Prace ruszą w 2022 roku
-
Joe Biden wymieni całą rządową flotę na elektryki. To 650 tys. samochodów! Jest ważny warunek
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- W Hiszpanii wyprzedzając rowerzystę trzeba będzie zwolnić. Dokładnie o 20 km/h poniżej limitu
- BMW pokazało jeden z najbardziej sportowych sedanów świata. BMW M5 CS kosztuje 850 tys. zł
- Renault Clio E-Tech Hybrid w Studiu Biznes. Miejskie auto z technologią z F1
- W zeszłym roku zezłomowaliśmy ponad 400 tys. samochodów. Najwięcej opli i volkswagenów
- Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy
Forum
- Co decyduje o przyspieszeniu samochodu? (10)
- Absolutnie, absolutnie O/T religia (14)
- Komu DS9? (41)
- Bat na daltonistów (31)
- OT - co zrobią Republikanie...? (20)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (180)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (49)