Hyundai pokazał swojego hot-hatcha! i30 N zapowiada się świetnie

Hyundai zaprezentował wczoraj nie tylko i30 Fastback, ale także rasowego hot-hatcha. i30 z literą "N" rzuci wyzwanie na rynku Golfowi GTI, Focusowi ST i 308 GTi. Szykuje się ciekawy pojedynek

Na prezentację nowych aut Hyundaia z rodziny i30 z naszej redakcji poleciał Janek. Lada chwila na moto.pl pojawi się jego obszerna relacja z wrażeniami i informacjami z pierwszej ręki. Dlatego teraz zajmiemy się tylko najważniejszymi danymi technicznymi. W naszej galerii znajdziecie wszystkie zdjęcia i30 N, jakie Hyundai opublikował do tej pory. Na samym dole zamieszczamy także krótki film z hot-hatchem w roli głównej.

Hyundai i30 N 2017Hyundai i30 N 2017 fot. Hyundai

Dwa litry pojemności, 4 cylindry, wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie - na taką jednostkę postawili Koreańczycy z dywizji N. Motor współpracuje z 6-biegową ręczną skrzyni, a moc przekazywana jest na przód. Na tej półce kompaktowych hot-hatchy to standard. 4x4 pojawia się dopiero w znacznie mocniejszych Golfie R (310 KM) i Focusie RS (350 KM), no i oczywiście Mercedesie-AMG A45 oraz Audi RS3. Cała reszta hot-hatchy - włącznie z Civikiem Type R - to przednionapędówki.

Silnik 2.0 T-GDI będzie dostępny w dwóch wariantach. W podstawowym kierowca dostanie równe 250 KM, w mocniejszym wydaniu i30 N będzie mógł liczyć na 275 KM. Moment obrotowy w obydwu to 353 Nm. Osiągi? 250 km/h prędkości maksymalnej. Dodatkowe 25 KM odczujemy przy przyspieszaniu. Słabszy i30 N rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s, a mocniejszy w 6,1 s. Jakby to było dla Was za mało, to Hyundai przygotował także dodatkowo płatny pakiet Performance. To 19-calowe piękne felgi, na nich wyczynowe opony Pirelli PZero, większe tarcze hamulcowe, a także szpera i aktywny układ wydechowy.

W i30 N pojawi się także wybór trybu jazdy z czterema predefiniowanymi ustawieniami: Eco, Normal, Sport oraz ekstremalnym N. Z ważnych rzeczy warto jeszcze wymienić system launch control.

Hyundai i30 N 2017Hyundai i30 N 2017 fot. Hyundai

Hyundai i30 N to także agresywny pakiet stylistyczny i cała masa sportowych akcentów we wnętrzu. Niebieski lakier - Performance Blue - inspirowany jest rajdowym zespołem WRC Hyundaia. W kabinie znajdziemy oczywiście aluminiowe nakładki na pedały i sportowe fotele.

Nowy hot-hatch wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. Cennik na razie pozostaje tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać ceny zbliżonej do Golfa GTI, który będzie głównym rywalem i30 N. 245-konny VW Golf GTI Performance (tylko ta odmiana jest dostępna nad Wisłą) kosztuje wyjściowo 126 290 zł.

Czy Twoim zdaniem Hyundai i30 N namiesza w segmencie kompaktowych hot-hatchy?