Zgodnie z przewidywaniami, BMW postanowiło mocno zdystansować X3 od mniejszego X1. Dlatego SUV wyraźnie urósł. Mierzy teraz 4 708 mm długości (+51 mm), 1 891 mm szerokości (+10 mm) i 1 676 mm wysokości (-2 mm). Zwiększono również rozstaw osi do 2 864 mm (+54 mm). Bagażnik w dalszym ciągu połknie 550 l. BMW podkreśla, że mimo większych rozmiarów nowe X3 jest dużo lżejsze od poprzednika (nawet do 55 kg). Producent mówi sporo też o idealnym wyważeniu (50/50), sztywniejszym nadwoziu i dopracowanej pod względem aerodynamiki sylwetce (Cd wynosi 0,29).
Do Polski nowe X3 przyjedzie w pięciu różnych wersjach silnikowych. W każdej standardem będzie automat o 8 przełożeniach i napęd na wszystkie koła xDrive.
- Benzyna xDrive20i - 2.0, 184 KM i 290 Nm
- Benzyna xDrive30i - 2.0, 252 KM i 350 Nm
- Diesel xDrive20d - 2.0, 190 KM i 400 Nm
- Diesel xDrive30d - 3.0, 265 KM i 630 Nm
W tym miejscu warto zaznaczyć, że BMW zapowiada, że nowe X3 - w każdej wersji silnikowej - ma świetnie radzić sobie także w trudniejszym terenie. Bawarczycy chwalą się prześwitem, wynoszącym minimum 204 mm i głębokością brodzenia 500 mm.
Piątą wersją silnikową jest sygnowane literą M BMW X3 M40i. Nie jest to jeszcze pełnoprawna "eMka", ale i tak nikt nie powinien narzekać na osiągi. Pod maską SUV-a znajdziemy trzylitrowe R6 o mocy 360 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Zgodnie z przewidywaniami, BMW X3 M40i przełamuje granicę 5 s. do pierwszej setki. Nowe X3 potrzebuje dokładnie 4,8 s., a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 250 km/h. Oczywiście za sprawą elektronicznej blokady.
Niemieccy producenci rzadko decydują się na poważne zmiany wyglądu swoich modeli. I właśnie tak jest w przypadku nowego X3. Tradycyjnie, mamy do czynienia z ewolucją i unowocześnieniem modelu, a nie rewolucją i rysowaniem SUV-a od nowa. Czy to źle? Z pewnością nie. Klientom BMW stylistyka X3 bardzo się podobała, oni więc będą ze zmian zadowoleni. Zwłaszcza, że nowe X3 upodobniło się do flagowego X5.
W naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć SUV-a nie tylko w robiącej wrażenie, agresywnej wersji M40i (charakterystyczny niebieski lakier), ale także w standardowym wydaniu.
Również wygląd wnętrza nie jest zaskoczeniem. Dostaniemy wyświetlacz head-up, duży ekran nowego systemu multimedialnego, system kamer 360 czy szeroką łączność ze smartfonami. Jak przystało na klasę premium, do wykończenia kabiny wykorzystano materiały najwyższej jakości - m.in. skórę i aluminium.
Lista systemów bezpieczeństwa robi wrażenie. Szkoda miejsca i czasu na wypisywanie ich wszystkich. Wymienimy tu tylko: adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system ostrzegania o kolizji z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnym hamowaniem, asystent jazdy w korkach, system monitorowania ruchu poprzecznego, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu, adaptacyjne reflektory, system czytania znaków i wiele, wiele innych.
Targową premierę nowego BMW X3 zaplanowano na jesień i Salon Samochodowy we Frankfurcie. Jeszcze w tym roku auto trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, które są jednym z najważniejszych rynków dla X3. Do Europy nowy SUV przyjedzie albo na sam koniec 2017 r., albo na początku 2018 r..