84 500 złotych - dokładnie tyle kosztuje Skoda Octavia z silnikiem 1.5 TSI w wersji wyposażenia Ambition. 1.5 TSI ma do zaoferowania kierowcy 150 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (1500-3500 obr./min). Osiągi to 8,2 s. do pierwszej setki i 220 km/h prędkości maksymalnej. Deklarowane średnie spalanie wynosi 5,0 l/100 km.
1.5 TSI to zupełnie nowa jednostka koncernu VAG, która dopiero co wchodzi do nowych modeli niemieckiego giganta. Wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów, który ma wyraźnie obniżać spalanie oraz emisję szkodliwych substancji. Motor zastępuje w ofercie mniejszy silnik 1.4 TSI, a producent nazywa ten ruch rightsizingiem. Volkswagen to kolejna marka, która zwraca uwagę, że downsizing to ślepa uliczka w rozwoju motoryzacji. Przykładowo, Toyota w nowym Yarisie zrezygnowała z silnika 1.33 na rzecz produkowanego w Polsce 1.5.
Silnik 1.5 TSI dostępny jest nie tylko w Octavii, ale również VW Golfie po faceliftingu i nowym okręcie flagowym z Wolfsburga, modelu Arteon. Już niedługo trafi także na pokład Seata Ibizy jako topowa, 150-konna propozycja w ofercie hiszpańskiego malucha.
Skoda Octavia z nowym silnikiem kosztuje 84 500 zł. Sprawdźmy, ile kosztują inne kompakty o mocy 150 KM. Tradycyjnie, w podanych cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.
Ford Focus - od 79 490 zł (1.5 Benzyna 150 KM)
Opel Astra - od 72 800 zł (1.4 Benzyna 150 KM)
Alfa Romeo Giulietta - od 78 900 zł (1.4 Benzyna 150 KM)
Volkswagen Golf - od 82 590 zł (1.4 Benzyna 150 KM), ten sam silnik 1.5 TSI co w Octavii na razie dostępny jest tylko w wersji wyposażenia Highline i kosztuje wyjściowo 90 690 zł
Skoda Octavia - od 77 310 zł (1.4 Benzyna 150 KM) - w ofercie wciąż znajduje się jednostka 1.4 TSI i jest sporo tańsza od nowego silnika