J.D. Power od lat bada zadowolenie konsumentów z nowych samochodów. W tym roku ankieta zadowolenia badała odczucia klientów po pierwszych 90 dniach użytkowania nowego samochodu. Pytano o usterki i relację jakości do ceny, dlatego raporty J.D. Power powszechnie nazywane są raportami jakości. Trochę niesłusznie. Precyzyjniej jest nazwać to raportem zadowolenia.
Tegoroczne wyniki wskazują, że zadowolenie klientów z nowych samochodów jest o 8 proc. wyższe niż w 2016 roku. Są to jednocześnie najlepsze wyniki w historii badania. Z aut których marek (dostępnych w Polsce) klienci są najbardziej zadowoleni? Tak wygląda pierwsza dziesiątka.*
1) Kia
2) Porsche
3) Ford
4) BMW, Chevrolet, Hyundai
5) Nissan
6) Volkswagen
7) Mini
Co najczęściej szwankowało w nowych samochodach? Klienci mieli problemy z systemami rozpoznawania komend głosowych, Bluetooth, systemami multimedialnymi. Klientom dawały się też we znaki hałasy podczas szybkiej jazdy, awarie skrzyń biegów (szczególnie automatycznych), a także niedoskonałości lakieru.
*W zestawieniu dziesięciu najlepszych marek pominęliśmy miejsca zajmowane przez marki niedostępne w Polsce