W tym roku jury podzieliło silniki na aż 12 kategorii, dodatkowo przyznając nagrodę główną, czyli tytuł International Engine of the Year. Które silniki okazały się najlepsze?
Nagrodę za najlepszy nowy silnik zdobyła Honda za motor benzynowy 3.5 V6. Montowany jest on w Hondach NSX.
Nagroda za najbardziej "zielony" silnik roku powędrowała do Tesli za jej w pełni elektryczny napęd stosowany w Modelu S oraz Modelu X.
W tej kategorii najlepsza znów okazała się Tesla za silniki elektryczne montowane w Modelach S i X.
Pretendentów do tego tytułu było wielu, ale najlepsze okazało się Ferrari z silnikiem 3.9 V8 biturbo. Motor ten trafia pod maski 488 GTB i 488 Spider.
To już szósty rok z rzędu, w którym silnik Forda 1.0 EcoBoost nagradzany jest w konkursie Silnik Roku. Motor ten montowany jest w modelach: Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo i EcoSport.
W tej kategorii najlepsza okazała się grupa PSA z silnikiem 1.2 PureTech, który trafia do modeli Peugeota (208, 308, 2008, 3008, 5008), Citroena (C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso/Grand Picasso) oraz DS-a (DS3, DS4).
Tu jury znów trochę zaskoczyło, bo nagrodę przyznało za silnik, który oferowany jest w napędzie hybrydowym BMW. Chodzi o dobrze znane 1.5 montowane w modelu i8.
Tu nie mogło być inaczej. Fenomenalny czterocylindrowiec o pojemności dwóch litrów montowany jest w modelach 718 (Boxster, Cayman) oraz Macan.
W tej kategorii najlepsze okazało się Audi ze swoim 2.5-litrowym TFSI, które trafia pod maskę Audi RS3 i TT RS.
Tu znów najlepsze okazało się Porsche za swoją 3-litrową benzynę, która trafia do modeli: 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS
Tu zaczyna się początek dominacji Ferrari. Najlepszym silnikiem o pojemności od 3.0 do 4.0 l okazało sie 3.9 V8 biturbo. To samo, które zostało uznane za sportowy silnik roku.
To była już trzecia kategoria, w której Ferrari okazało się najlepsze. Jednostka 6.3 V12 montowana w modelach F12 i F12 tdf okazała się najlepszym motorem o pojemności powyżej 4.0 l. Ale to nie było ostatnie słowo włoskiej marki.
Jury nagrodę główną przyznało jednostce 3.9 V8 biturbo od Ferrari. Główna nagroda w konkursie na silnik roku to trzecie trofeum dla tego motoru w tegorocznej edycji plebiscytu. Wniosek? Ferrari robi najlepsze silniki na świecie.