Audi ujawnia kolejne szczegóły nowego A8. Duże nowości we wnętrzu

Audi już odlicza dni do premiery kolejnej generacji swojego okrętu flagowego. Dokładnie 11 lipca w Barcelonie zobaczymy nowe A8. Jednak o limuzynie wiemy już całkiem sporo

Audi od jakiegoś czasu zasypuje nas kolejnymi zdjęciami i krótkimi filmami z nowym A8 w roli głównej. Dzięki temu wiemy o limuzynie coraz więcej. Najnowsze wideo pokazuje nam działanie systemu Audi AI traffic jam pilot, który odciąży kierowcę podczas jazdy w korku. Widzimy na nim także wnętrze limuzyny z kolejną generacją wirtualnego kokpitu i nowym systemem multimedialnym.Nie można też pominąć nowej kierownicy i deski rozdzielczej, które odróżniają się od dotychczasowego modelu. Uwagę zwracają aluminiowe akcenty na boczkach drzwi oraz chromowane klamki i drewniane wykończenie.

 

Dlaczego w teaserze dziecko bawi się akurat figurką Spidermana? Nowe A8 będzie jedną z gwiazd nowego filmu z człowiekiem-pająkiem. Na oficjalnym profilu na Facebooku marki pojawiło się kolejne wideo, tym razem z filmu. Możemy na nim zobaczyć przód auta:

Co jeszcze wiemy o nowym Audi A8?

Jedną z nowości w A8 będzie zapowiadana od dłuższego czasu elektryczna rewolucja. Czwarta generacja A8 będzie standardowo wyposażona w instalację pracującą pod napięciem 48 V. Wszystkie egzemplarze będą wyposażone w system mild hybrid wykorzystujący napędzany paskiem alternator pełniący rolę rozrusznika (BAS). Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa. Ponadto w zakresie prędkości od 55 do 160 km/h elektronika będzie mogła odłączyć nawet na 40 sekund jednostkę napędową korzystając z funkcji żeglowania. Ponowne uruchomienie silnika po wciśnięciu pedału gazu będzie praktycznie niezauważalne, właśnie dzięki rozrusznikowi BAS.

Inżynierowie z Ingolstadt udoskonalili działanie systemu start&stop, którzy przyda się podczas jazdy w korkach. Zintegrowany z czujnikami aktywnego tempomatu będzie uruchamiał silnik w momencie, gdy samochód stojący przed nami ruszy, zanim zdążymy zdjąć nogę z hamulca. Energia potrzebna do zasilania dodatkowego rozrusznika będzie magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych umieszczonych pod podłogą bagażnika.

Audi Mild HybridAudi Mild Hybrid fot. Audi

Citroen C4 Picasso | Test | Minivan w świecie SUV-ów

Która niemiecka limuzyna jest Twoim zdaniem najlepsza?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.