Szef inżynierów Hondy: "Nowy Civic Type R to dopiero początek"

W rozmowie z serwisem Automotive News szef inżynierów japońskiej marki zdradził kilka ciekawych na planów. Honda szykuje jeszcze mocniejszego Civica

Nie licząc drogich hot-hatchy klasy premium, Audi RS3 i Mercedesa-AMG A45, na szczycie segmentu szybkich kompaktów znajdziemy trzy ponad 300-konne kompakty. To Ford Focus RS, Volkswagen Golf R i Honda Civic Type R. Tylko Honda z tej trójki jest przednionapędówką, ale to już niedługo może się zmienić. Szef inżynierów japońskiej marki przyznał w rozmowie z dziennikarzami Automotive News, że rodzina sportowego Civica już niedługo powinna powiększyć się o kolejne modele. Type R AWD jest jedną z rozważanych opcji.

Co więcej, Hideki Matsumoto zasugerował, że taka odmiana mogłaby być także sporo mocniejsza od aktualnego Type R. A to oznaczałoby prawdziwego potwora, bo sercem Civica jest turbodoładowany silnik 2.0 R4 o mocy 316 KM.

Na drugim biegunie ma znaleźć się słabsza wersja hot-hatcha. Ford ma hardcorowego Focusa RS i bardziej rozsądną propozycję - Focusa ST. W salonach Volkswagena znajdziemy Golfa R i Golfa GTI. Honda również zamierza wprowadzić do sprzedaży tańszego i przystępniej wycenionego hot-hatcha. Szczegółów jeszcze nie znamy, ale w Stanach Zjednoczonych niedawno w ofercie pojawił się Civic Si. Pod maską pracuje 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, który montowany jest także w standardowym Civicu, gdzie oferuje kierowcy 182 KM. W wersji Si moc podbito do 205 KM.

Wszystko wskazuje więc na to, że w najbliższej przyszłości Honda będzie miała w ofercie aż trzy mocne Civiki: konkurenta Golfa GTI, obecnego już w ofercie 316-konnego Type R oraz jego ekstremalną wersję z napędem AWD i mocą zbliżoną do Focusa RS (350 KM). Trzymamy za Hondę kciuki, bo konkurencja w segmencie zawsze wychodzi na korzyść kierowcom.

Czy Twoim zdaniem rozszerzenie oferty to dobry pomysł?