Citroen C3 Aircross gotowy na podbój rynku. Cena może być naprawdę przystępna

Ofensywa producentów w segmencie crossoverów B trwa w najlepsze. Swoje auto pokazał właśnie Hyundai, dwa maluchy zapowiada Volkswagen. Czy Citroen C3 Aircross poradzi sobie z konkurencją?

Po bardzo ciepłym przyjęciu przez rynek miejskiego Citroena C3, teraz Francuzi atakują segment B crossoverem. Z długością wynoszącą 4,15 m C3 Aircross idealnie wpisuje się w sam środek klasy. C3 Aircross zastąpi w ofercie minivana C3 Picasso. Technicznie jest bardzo blisko spokrewniony z Oplem Crosslandem X, a także ze zbliżającą się wielkimi krokami nową generacją Peugeota 2008.

Jednostki napędowe nie są żadnym zaskoczeniem. Pod maską znajdziemy 1.2 Puretech o mocy 82, 110 lub 130 KM. Diesle są dwa - to 1.6 BlueHDi w dwóch wariantach: 100 lub 120 KM. Standardem będzie ręczna skrzynia, ale dla wyższych wersji silnikowych możemy się spodziewać automatu w opcjach. C3 Aircross będzie dostępny tylko z napędem na przednią oś. W trudniejszym terenie przydać ma się system wyboru trybu jazdy Grip Control.

Stylistycznie Aircross to napompowane i lekko zmodyfikowane C3. Podobnie jak bardziej klasyczny brat zaoferuje klientom bardzo szerokie możliwości personalizacji. Citroen mówi o 90 wariantach kolorystycznych i 5 różnych wnętrzach.

Citroen C3 AircrossCitroen C3 Aircross fot. Citroen

Wnętrze także bardzo dobrze znamy z C4 Cactus i C3. Wizualne zmiany to tylko lekka kosmetyka. Citroen chwali się 7-calowym ekranem dotykowym z nowym systemem multimedialnym i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto. C3 Aircross może być także wyposażony w wyświetlacz head-up oraz bezprzewodowe ładowanie smartfona.

Lista systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy ma obejmować m.in. kamerę cofania, asystenta parkowania, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjne reflektory i system ostrzegania o kolizji z funkcją hamowania awaryjnego.

Jako bliźniak Crosslanda X C3 Aircross ma być jednym z najpraktyczniejszych crossoverów na rynku. Standardowo bagażnik pomieści 410 l. Tylna kanapa dzielona jest w proporcjach 60:40, a fotele można przesuwać. Dzięki temu bagażnik może mieć nawet 520 l bez składania oparć.

Citroen C3 AircrossCitroen C3 Aircross fot. Citroen

Citroen C3 Aircross wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. O sukcesie francuskiego crossovera może zadecydować przystępna cena. Citroen oferuje tańsze auta niż bratni Peugeot, a ten ma w segmencie B model 2008. W Polsce kosztuje 54 900 zł i jest jednym z najtańszych aut tej klasy. Tym razem możemy się jednak spodziewać, że Citroen zostanie wyceniony podobnie albo będzie ciut droższy ze względu na to, że jest znacznie nowszym modelem. Na pewno jednak będzie tańszy od bliźniaczego Crosslanda X, który kosztuje 59 950 zł. Nowy Citroen zapowiada się więc bardzo ciekawie.

Czy podoba Ci się Citroen C3 Aircross?
Więcej o:
Copyright © Agora SA