Renault dołącza do wyścigu zbrojeń. Zapowiedź nowego Megane R.S.

W segmencie hot-hatchy robi się coraz ciekawiej. Już niedługo do sprzedaży wejdzie kolejny 300-konny kompakt. Tym razem z Francji

Nowe Renault Megane R.S. będzie jedną z największych gwiazd jesiennego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Francuzi postanowili jednak rozpocząć promocję już teraz - zamaskowany hot-hatch pokonał okrążenie słynnego toru Monte Carlo podczas rozgrywanego w ten weekend GP Monako. Za kierownicą zasiadł kierowca F1 Nico Hulkenberg. Przejazd był częścią hucznych obchodów 40. rocznicy zaangażowania się Renault w wyścigi Formuły 1.

Na razie Francuzi nie ujawniają żadnych szczegółów technicznych. W Monako potwierdzono tylko plotki, że oprócz klasycznej ręcznej skrzyni biegów będzie dostępny także dwusprzęgłowy automat EDC. Dowiedzieliśmy się także, że o precyzyjne prowadzenie będzie dbał system czterech kół skrętnych 4Control.

Renault Megane R.S. 2017Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Niestety, w kwestii jednostki napędowej przedstawiciele Renault Sport milczą jak grób. Pewne jest tylko to, że nowe Megane R.S. będzie miało około 300 KM (całkiem prawdopodobne, że nawet więcej). Nie wiadomo, czy Francuzi wykorzystają - jak dotąd - silnik dwulitrowy czy może w hot-hatchu będzie pracowała jednostka 1.8, która napędza Alpine A110.

Często pojawiały się plotki, że Megane R.S. wzorem nowego Focusa RS zostanie wyposażone w napęd 4x4. Jednak teraz bardziej prawdopodobnym scenariuszem wydaje się, że Megane pozostanie przednionapędówką.

Na swoim Facebooku Renault Sport prowadziło transmisję na żywo z przejazdu po ulicach Monako. Film wciąż można obejrzeć. Polecamy go szczególnie miłośnikom motorsportu:

Jako jeden z najmocniejszych kompaktów na rynku nowe Renault Megane R.S. będzie rywalizować z samą czołówką segmentu. Czeka nas więc bardzo ciekawy pojedynek pomiędzy Focusem RS, Golfem R, Civikiem Type R i potężnym Megane. Szybsze kompakty mają zaoferowania jedynie Audi i Mercedes, ale ze względu na mocniejsze silniki (RS3 ma 400 KM, a nowe A45 zaoferuje jeszcze więcej) i znacznie mniej przyjazne cenniki nie są to bezpośredni konkurenci dla Renault.

Więcej o:
Copyright © Agora SA