Skoda Karoq, czyli SUV, który podbije Polskę

"Nie żyje Yeti, niech żyje Karoq" - zakrzyknęli Czesi i zaprezentowali właśnie zupełnie nowego kompaktowego SUV-a. Skoda Karoq ma wszystko, aby odnieść sukces na rynku.

Skoda pokazała nowego SUV-a dzisiaj o 19:00, a my od razu obwieszczamy sukces nowego modelu. Nie za wcześnie? Wiele osób w komentarzach na pewno nam to wytknie, ale nie mamy żadnych wątpliwości - Karoq to murowany hit. Zwłaszcza nad Wisłą, gdzie czeska marka niepodzielnie króluje w zestawieniach sprzedaży.

Skoda stawia na SUV-y | Po Kodiaqu Karoq, a później...

Skoda to już nie tylko szalenie popularne Octavia i Fabia, w tym roku do oferty dołączył pierwszy duży SUV - Kodiaq. I z miejsca stał się hitem. Zawdzięcza to nie tylko sporym rozmiarom i walorom praktycznym, ale też świetnie skrojonemu cennikowi. To po prostu najtańszy SUV w segmencie. Więcej zapłacimy za Tiguana, RAV4, Outlandera, X-Traila, Sorento czy Santa Fe. Nawet po dobraniu mocnego silnika i napędu 4x4 Kodiaq na tle konkurentów wypada znakomicie. I to wcale nie nasze zdanie. Na Kodiaqa kierowcy głosują portfelami. W Polsce popyt przerósł podaż, a Czesi nie nadążają z realizowaniem zamówień. Po swojego Kodiaqa trzeba się teraz ustawić w długiej kolejce.

Karoqowi w walce o klienta będzie jeszcze łatwiej, bo ze względu na mniejsze rozmiary będzie znacznie przystępniej wyceniony i trafi do szerszego grona odbiorców. Wszystko wskazuje na to, że Nissanowi Qashqaiowi - kompaktowemu crossoverowi nr 1 w Europie - właśnie wyrósł bardzo groźny konkurent.

A to wcale nie koniec ofensywy Skody. Już niedługo do Kodiaqa i Karoqa dołączy trzeci SUV. Mały i miejski, bazujący na Volkswagenie T-Rocu.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. SKoda

Skoda Karoq, czyli trochę Ateki i trochę Kodiaqa

Nie jest żadną tajemnicą, że najbliższym koncernowym krewnym nowego SUV-a Skody jest Seat Ateca. Za to stylistycznie auto pełnymi garściami czerpie z większego Kodiaqa. Skoda Karoq mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2638 mm w wersji z napędem na przód i 2630 mm w odmianie AWD. Bagażnik standardowo pomieści 521 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1810 l.

Co pod maską? Karoq zadebiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Moc będzie się wahać od 115 do 190 KM. W ofercie dostępny będzie najnowszy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów. Z kolei w topowym 2.0 TDI 190 KM dwusprzęgłowy automat DSG (7 przełożeń) i napęd 4x4 będą standardem. W niższych wersjach silnikowych będą to dodatkowo płatne opcje.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

Karoq będzie wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, asystentów kierowcy, nowy system multimedialny (z dużym ekranem i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto). Pod względem wyposażenia Karoq nie będzie się wiele różnić od najnowszych modeli producenta - Octavii oraz Kodiaqa. Nie zabraknie więc w pełni LED-owych reflektorów, ambientowego oświetlenia wnętrza czy elektrycznie otwieranej klapy. Karoq wprowadzi też kilka pomniejszych nowości.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

W Sztokholmie na pierwszej prezentacji Karoqa z naszej redakcji jest Piotrek. Jak tylko wróci, to przygotuje dla Was znacznie obszerniejszy materiał o nowym SUV-ie.

My nie mamy wątpliwości - w Polsce Karoq będzie hitem. A Waszym zdaniem? Skoda pokazała dzisiaj kolejny bestseller?
Więcej o:
Komentarze (142)
Skoda Karoq, czyli SUV, który podbije Polskę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • takito.ataki

    Oceniono 7 razy -5

    Jeśli skoda jest taka dobra to dlaczego nie ma żadnego modelu w pierwszej 10 sprzedaży w Europie?Odpowiem - w bardziej zmotoryzowanych krajach niż Polska,np: w Austrii lub we Włoszech, występuje w ilościach śladowych. W przeciwieństwie do VW, który we Włoszech zastąpił fiata i alfa romeo.

  • Gość: Pan m

    Oceniono 4 razy -4

    Najpiękniejszy suv na polskim rynku,zamawiam w wersji sportline czerowny.

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 6 razy -4

    Niech żyje Żywiec, Okocim. Myśl techniczna południa.

  • Gość: asda

    Oceniono 3 razy -3

    tył i bok jak BWM X5 przód z Audi Q5, jeśli cena będzie rowna 1/3 wzorcow to hit murowany

  • Gość: Aspa

    Oceniono 2 razy -2

    Tak sobie czytam te komenty specjalistów od designu, badań preferencji użytkowników i planowania sprzedaży na globalnym rynku motoryzacyjnym i mam ubaw po pachy. Jeden w nowej skodzie widzi Audi A3, drugi Volksvagena, trzeci Seata - dla każdego skoda jest dokładną kopią tego, co on widzi, ale żaden nie widzi, jak to jest śmieszne, gd się te kategoryczne opinie znawców designu zestawi razem.
    Inny się oburza, że nie można mówić o potencjalnym hicie, skoro nie są znane ceny nowego auta z Czech i dostaje za to plusiki od współspecjalistów. A zaraz poniżej inny spec przekonuje, że konkurencja zaraz wypuści lepsze cenowo auto - wprawdzie nikt nie wie, ile będzie kosztować skoda ani konkurent, ale znafca zbiera plusiki od tych samych współznawców, którzy przed chwilą plusowali wpis o braku cen.
    Potem - oczywiście - pojawia się szpieg Szoguna wietrzący spisek 'polskojęzycznych mdiów' wciskających coś tam Polakom do głów. Z tego wniosek, że ja żyję w kraju, w którym 'anglojęzyczne media' wciskają coś miejscowym do głów, bo tu skoda jakby też cholernie popularna.
    Już kiedyś pisałem - aż dziw, że Polska nie jest potęgą motoryzacyjną, skoro kraj aż kipi od motoryzacyjnych speców, w dniu premiery medialnej dostrzegających wszystkie niuanse nowego modelu i - oczywiście - błędy popełnione przez inżynierów, projektantów, marketingowców koncernów samochodowych. Dobrze, że Czesi ze Skody nie wiedzą, jak kiepskie samochody produkują i jak źle je sprzedają, bo by się w sobie zamknęli - trzeba im napisać, by broń bozia nie wchodzili na portal specjalistów motoryzacyjnych na auto.gazeta.pl, bo prawda ich wykończy :-)
    Wszystkim narzekającym na nową skodę proponuję poczekać na te polskie, narodowe auta na prąd, co to je rząd zapowiedział. Na pewno będą o niebo lepsze od skody!

  • Gość: bustydusty

    0

    płaccie jak Niemcom to podbije, na razie to podbije ale Edek pobliski bar

  • kimdongun

    0

    W moto.pl wystarczy przeczytać Hit i od razu wiadomo, że chodzi o Skodę. Nawet żeby był to największy gniot. Volkswageny może w ogóle są nudne, ale Hity szczególnie.
    Mogli od razu nazwać Hit Karoq.

  • lm648

    0

    ... a co to jest SUV i do czego on służy aby wydawać krocie na jego zakup a następnie jeszcze większe na jego eksploatację (serwis + ubezpieczenia) i gdzie tym jeździć ??? Tego to nie rozumiem :) no chyba że by zaimponować głupim sąsiadom - stać mnie a przede wszystkim wynieść się na głęboką wieś, na drogi szutrowe bo tam jego naturalne środowisko. No to na taki szpan nie stać mnie aby być tak naiwnie głupim, że to suuuuper auto :) ))))

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX