Polski cennik i30 w wydaniu kombi otwiera 69 700 złotych. Za taką cenę pod maską i30 pracuje wolnossący silnik 1.4 MPI o mocy 100 KM, parowany z ręczną, 6-biegową ręczną skrzynią. Hyundai zrezygnował z oferowania samochodów w najniższych wersjach wyposażenia Base oraz Classic, a cennik rozpoczyna się od wersji Classic Plus.
Co obejmuje? M.in.: system autonomicznego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat czy elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne. Co ważne, nie jest to tzw. wabik cenowy, bo w standardzie dostaniemy także: klimatyzację manualną, a także radio (4 głośniki, sterowanie z kierownicy) z 5-calowym ekranem i wejście USB oraz AUX. W klasie kompakt mogłoby się to wydawać standardem, ale są marki, które do klimatyzacji i audio każą sporo dopłacać.
Tak prezentuje się pełny cennik koreańskiego kombi:
Do pierwszych polskich kierowców i30 Wagon trafi już w czerwcu.
Koreańczycy w nowym Hyundaiu i30 Wagon stawiają przede wszystkim na praktyczność. "Bagażnik naszego kombi pomieści aż 602 litry" - z dumą chwali się producent. W porównaniu z poprzednią generacją to duża poprawa, bo tam kierowca dostawał 528 l pojemności. Co ważne, nowe i30 wypada bardzo dobrze także na tle innych kompaktowych kombi. Dla porównania, Astra pomieści 540 l, Golf 605 l, Focus 490 l, Peugeot 308 556 l, a Auris okrągłe 600 l. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik i30 powiększy się do 1650 l.
W europejskiej klasie kompakt na i30 czeka już kilku groźnych konkurentów. Sprawdźmy jak 69 700 zł Hyundaia (1.4 benzyna 100 KM) wypada na tle innych kombi. Tradycyjnie, podajemy wyjściowe ceny danego modelu i nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.
Volkswagen Golf - od 72 390 zł (1.0 benzyna 85 KM)
Opel Astra - od 63 800 zł (1.4 benzyna 100 KM)
Ford Focus - od 68 090 zł (1.6 benzyna 85 KM)
Peugeot 308 - od 76 500 zł (1.2 benzyna 110 KM)
Toyota Auris - od 68 900 zł (1.3 benzyna 99 KM)
Renault Megane - od 63 900 zł (1.6 benzyna 114 KM