Porsche 911 | Nowe klapki

Dla poprawienia aerodynamiki swoich modeli, Porsche opatentowało aktywny dyfuzor

Rysunek patentowy został właśnie opublikowany w USA. Pokazuje tylny dyfuzor ze specjalną, ruchomą klapą, którą jest sterowana za pomocą silników aerodynamicznych. Klapa po wysunięciu przedłuża podwozie, tym samym powietrze znajdujące się pod samochodem zupełnie inaczej wywiera wpływ na tył auta.

Patent pokazuje dwa rozwiązania. Jedno posiada dwie niezależne od siebie sterowane klapy, które zamontowane są z lewej i prawej strony centralnie umieszczonej rury wydechowej. Drugie jest z jedną, centralną klapą i wydechem umieszczonym po bokach. Oczywiście możliwy jest też trzeci wariant – bez rury wydechowej. Przyda się wtedy kiedy pojawią się modele z napędem elektrycznym.

Wysuwające się spoilery i tym podobne aerodynamiczne pomoce to nic nowego. Używa ich Porsche (911 turbo przedni, dolny spoiler, tylny, ruchomy płat) czy takie samochody jak Pagani Huayra lub Lamborghini Huracan Performante.

Z takiego niby nic (no bo to przecież tylko dwie lub jedna klapka) może w praktyce stać się bardzo wiele. Przynajmniej tyle, że kiedy pojawi się kolejna generacja 911 znowu wszyscy będą się dziwić i zastanawiać jak oni to zrobili, że to auto znowu jest szybsze i jeździ jeszcze lepiej. Bo każdy może sobie mówić co chce, ale Porsche 911 to po prostu najlepsze auto sportowe na świecie.

Test Wideo | Porsche Cayenne | Trzy twarze niemieckiego SUV-a

Porsche CayennePorsche Cayenne Fot. Michał Piwnicki

Więcej o: