Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest Audi A5 Sportback. Pod maską pracuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3. Kierowca dostaje do dyspozycji 190 KM, które motor osiąga przy 3800 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm w przedziale 1750 – 3000 obr/min. Za przeniesienie napędu na koła (napęd quattro) odpowiada automatyczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącej 1675 kg limuzynie pierwszą setkę w 7,2 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 235 km/h. Producent deklaruje, że silnik powinien zadowolić się średnio 4,7 l/100 km. W naszym teście komputer pokazał wynik 5,2 l/100km.
Zatankowanie „do pełna” 58-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie oleju napędowego wynoszącej 4,48 zł to koszt około 260 zł. Na jednym tankowaniu powinniście pokonać ok. 1115 km
Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.
Temperatura 14 st. C
Stan nawierzchni sucha
Opony Continental ContiSport Contact 255/35 R19
Spalanie deklarowane 4,7 l 100km
Spalanie testowe 5,2 l 100km
Silnik turbodiesel, R4 , 1968 cm3, 190 KM, 400 Nm
Zasięg* 1115 km
*przy spalaniu testowym