Pierwsze wyprodukowane Volvo XC60 w wyposażeniu Inscription pomalowano w kolorze Crystal White, a pod maską pracuje silnik T5 w specyfikacji AWD. Auto trafi niebawem do klienta, a w międzyczasie produkcja jest realizowana pełną parą.
Pierwsza generacja Volvo XC60 była najlepiej sprzedającym się SUV-em średniej wielkości w segmencie premium. Poza tym był to najchętniej wybierany model Volvo, a jego sprzedaż stanowiła 30 procent całkowitego wolumenu szwedzkiego producenta.
Druga generacja XC60 to czwarty model zbudowany w oparciu o platformę SPA. Do tej pory powstały na niej wszystkie modele serii 90, a docelowo zostanie wykorzystana również na potrzeby serii 60.
Nowy model jest na razie dostępny z silnikiem wysokoprężnym D4 (190 KM) lub D5 PowerPulse (235 KM). Alternatywą są jednostki benzynowe T5 (254 KM) lub T6 (320 KM). Już niebawem do oferty dołączy wersja T8 Twin Engine z silnikiem spalinowym połączonym z jednostką elektryczną. Łączna moc tego zestawu to 407 KM, a samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy.
Podstawowa wersja (D4 AWD Momentum) kosztuje w polskich salonach od 184 500 zł. Najtańszy benzyniak w ofercie (T5 AWD Momentum) jest dostępny od 199 tys. zł.