BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla

Choć coraz więcej producentów odchodzi od silników Diesla, to BMW zdaje się tym trendem nie przejmować. Bawarczycy właśnie zaprezentowali piątkę w wydaniu M550d xDrive

Niedawno BMW zaprezentowało nowe BMW serii 5 w wydaniu M550i xDrive (4.4 462 KM), która jest już ostatnim krokiem przed topowym M5. Teraz przyszedł czas na bliźniaczą wersję z jednostką wysokoprężną.

Nowy silnik wykorzystany w M550d BMW określa mianem "najmocniejszego, sześciocylindrowego diesla w historii". Dzięki czterem turbosprężarkom z 3 litrów pojemności wyciśnięto okrągłe 400 KM mocy, które dostępne są przy 4440 obr./min. Jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy - wynosi 760 Nm i dostępny jest przy 2000 obr./min. Co ważne, już przy 1000 obr./min kierowca ma do dyspozycji 450 Nm. Za przekazywanie mocy na wszystkie cztery koła (napęd xDrive) odpowiada 8-stopniowy automat.

Osiągi? Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 4,4 sekundy. Wersja kombi potrzebuje 2 dziesiąte sekundy więcej. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Producent deklaruje, że przy spokojnej jeździe piątka zużyje w cyklu mieszanym tylko 5,9 l/100 km.

BMW M550d xDrive 2017BMW M550d xDrive 2017 fot. BMW

W porównaniu z poprzednim M550d, BMW poprawiło się więc o 19 KM, 20 Nm, 0,3 sekundy i 0,4 l/100 km.

Podobnie jak M550i, M550d seryjnie wyposażone jest w sportowe zawieszenie M (auto obniżone jest o 10 mm), 19-calowe specjalne felgi, wyczynowe hamulce również sygnowane logiem M, agresywny pakiet aerodynamicznych poprawek oraz Integral Active Steering, co w nomenklaturze BMW oznacza tylne koła skrętne.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW serii 5 | Wiemy już wszystko!

BMW serii 5 G30BMW serii 5 G30 fot. BMW

Które BMW serii 5 byś wybrał?
Więcej o:
Komentarze (40)
BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • californian-legit

    Oceniono 12 razy -8

    Diesel jest skompromitowany po wsze czasy. Tego oszustwa nikt, nawet BMW nie jest w stanie uratowac. Tylko cwoki kupuja diesla do samochodow osobowych. To sie nadaje tylko do ciezarowek.

  • Gość: olek

    Oceniono 13 razy -7

    Nie lubie BMW i nie lubie diesli ale to auto chetnie bym pod domem postawil. Moze z czasem na garaz by sie zalapala.

  • Gość: janek

    Oceniono 6 razy -6

    Polecam bardzo ciekawy artykuł: Ale Auto!
    odszukaj w artykułach na: ZycieToWiecej.com

  • Gość: Darius

    Oceniono 12 razy -6

    Diesle powoli będą kończyły swoje życie. Jeszcze nieco lat i zostaną na rynku już jedynie hybrydy i oczywiście elektryczniaki i wodorowe, które dziś się rozwijają. Hybrydy można wynająć w ramach Car sharingu w Panek w Warszawie na ulicach miast.

  • Gość: hmm

    Oceniono 4 razy -4

    Nie wiem po co taki silnik.Przeciez drzewa mozna scinac juz bez biurokracji.

  • Gość: lk

    0

    Kupiłem w 2017 M550d przejechałam 50 tyś. od 30 tys w kabinie przy hamowaniu ze 160 do 80 jest straszne dudnienie które niesie się od zawieszenia, w serwisie wymieniono mi 2 x tarcze i klocki do tego jakieś wahacze i co ... nadal nic po kolejnej reklamacji pokazano mi świstek papieru gdzie zakreślone oczywiście po niemiecku było zdanie....hamulce performance (seryjnie montowane do tego modelu) mogą sprawiać dyskomfort jazdy!!!!!! Na pytanie dlaczego o tym nie informują przy zakupie? mina bezcenna!! Zaznaczam że nie driftuję po mieście i nie startuję lub hamuję z piskiem opon.

  • Gość: Kowalskiadam154

    0

    Pojemność silników w dół a ceny w górę ot taka ekomarksistowska polityka

  • Gość: Dirty Harry

    0

    Może i mam dresiarstwo pod skórą, ale piękna ta Becia :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX