Mercedes stawia na AMG. Czas na nowe salony

W ostatnich miesiącach możemy obserwować niebywały rozwój sportowej dywizji koncernu Daimler. To nie tylko świetna sprzedaż, ale też...

W zeszłym roku Mercedes sprzedał aż 100 000 sportowych samochodów sygnowanych literami AMG. Wynik robi jeszcze większe wrażenie, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że wzrost rok do roku to 44%! Dla AMG rok 2016 był również rekordowy nad Wisłą - Polacy kupili 1 108 Mercedesów-AMG. Oznacza to wzrost aż o 53% w porównaniu z rokiem 2015. Najpopularniejsze AMG w Polsce to GLE 43 AMG Coupe, drugie miejsce zajęło A 45 AMG, a trzecie G 63 AMG.

Mercedes na początku roku otworzył w Tokio eksperymentalny salon, gdzie można kupić tylko i wyłącznie Mercedesy-AMG. Przy okazji zapowiedziano, że kolejny zostanie uruchomiony w Sydney. Teraz szef sportowej dywizji, Tobias Moers, pochwalił się, że salon AMG w Japonii okazał się wielkim sukcesem, a marka zamierza znacznie poszerzyć swoją sieć sprzedaży. Jeszcze w tym roku podobne punkty zostaną otworzone w Szanghaju, Abu Zabi oraz dwóch europejskich miastach - Londynie i którejś z niemieckich metropolii (nie podano jeszcze o które miasto chodzi konkretnie).

AMG przygotowuje się także do wielkiej premiery. Rodzina AMG GT lada chwila poszerzy się o większy model - spektakularny prototyp AMG GT Concept przemieni się w produkcyjną limuzynę, która na rynku rzuci wyzwanie Porsche Panamerze.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2017 | Mercedes-AMG GT Concept | Porsche może się bać

Mercedes-AMG GT ConceptMercedes-AMG GT Concept fot. Mercedes