Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest BMW M760Li xDrive czyli topowa limuzyna niemieckiego producenta. Pod maską pracuje silnik V12 o pojemności 6592 cm3. Kierowca dostaje do dyspozycji 610 KM, które motor osiąga przy 5500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 800 Nm w przedziale 1550 – 5000 obr/min. Za przeniesienie napędu na koła (napęd xDrive) odpowiada automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącej 2255 kg limuzynie pierwszą setkę w 3,7 sekundy oraz prędkość maksymalną (ograniczona elektronicznie) wynoszącą 250 km/h. Producent deklaruje, że silnik powinien zadowolić się średnio 12,8 l/100 km. W naszym teście komputer pokazał wynik 14,4 l/100km. Jednak wymagało to spokojnego obchodzenia się z pedałem gazu.
Zatankowanie „do pełna” 78-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb98 wynoszącej 5,04 zł to koszt około 393 zł. Na jednym tankowaniu powinniście pokonać ok. 540 km
Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.
Temperatura 10 st. C
Stan nawierzchni sucha
Opony Michelin Pilot Super Sport przód:245/40 R20 tył: 275/35 R20
Spalanie deklarowane 12,8 l 100km
Spalanie testowe 14,4 l 100km
Silnik benzynowy, V12, 6592 cm3, 610 KM, 800 Nm
Zasięg* 540 km
*przy spalaniu testowym
ZOBACZ TAKŻE: