Prototypy | Mercedes-AMG A45 | Przełamać 400 KM

W klasie kompaktowych hot-hatchy robi się coraz ciekawiej. Po zamieszaniu, jakie wywołał Ford Focus RS teraz możemy obserwować zażartą walkę na samym szczycie segmentu

Premiera spektakularnego Forda Focusa RS odmieniła segment hot-hatchy raz na zawsze. Ford Performance postanowił wsadzić na pokład swojego kompaktu aż 350-konnego EcoBoosta i wyposażył Focusa w napęd 4x4. Co więcej, wycenił go na znakomite 156 200 zł. To zmusiło do działania nie tylko bezpośrednich konkurentów w postaci Volkswagena, Hondy i Renault, ale także producentów klasy premium. I Audi, i Mercedes zostali zmuszeni do znacznego podrasowania swoich hot-hatchy - tani Focus doskoczył do nich stanowczo zbyt blisko.

Zaczęło Audi. W lutym zaprezentowano nowe Audi RS3 Sportback. Pod maską pracuje 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik TFSI o mocy 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka? 4,1 sekundy.

Audi RS3 SportbackAudi RS3 Sportback fot. Audi

Mercedes na swoją odpowiedź każe poczekać trochę dłużej. Pod koniec tego roku powinna zostać zaprezentowana zupełnie nowa generacja klasy A, a wraz z nią topowa wersja sygnowana literami AMG. O odmianie A45 wiemy coraz więcej.

Sercem hot-hatcha ma pozostać dwulitrowy motor R4, ale czeka go bardzo poważny zastrzyk mocy. Mercedes nie ujawnia jeszcze szczegółów, ale szef AMG Tobias Moers stwierdził w rozmowie z serwisem Car Advice, że "400 KM to absolutne minimum", a A45 ma być najszybszym autem w klasie. Silnik będzie współpracował z 9-biegowym, dwusprzęgłowym automatem. Napęd to oczywiście 4Matic. Moers zasugerował także, że Mercedes zamierza przełamać 4 sekundy w sprincie do pierwszej setki.

W segmencie szykuje się naprawdę ciekawy pojedynek. Kto jest Waszym faworytem?

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Mercedes klasy A - pierwsze wieści

Wizualizacja Mercedesa klasy AWizualizacja Mercedesa klasy A fot. Auto Motor und Sport | Wizualizacja Mercedesa klasy A niemieckiej prasy

Który z nowych hot-hatchy będzie Twoim zdaniem lepszy?
Więcej o:
Copyright © Agora SA