Premiera spektakularnego Forda Focusa RS odmieniła segment hot-hatchy raz na zawsze. Ford Performance postanowił wsadzić na pokład swojego kompaktu aż 350-konnego EcoBoosta i wyposażył Focusa w napęd 4x4. Co więcej, wycenił go na znakomite 156 200 zł. To zmusiło do działania nie tylko bezpośrednich konkurentów w postaci Volkswagena, Hondy i Renault, ale także producentów klasy premium. I Audi, i Mercedes zostali zmuszeni do znacznego podrasowania swoich hot-hatchy - tani Focus doskoczył do nich stanowczo zbyt blisko.
Zaczęło Audi. W lutym zaprezentowano nowe Audi RS3 Sportback. Pod maską pracuje 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik TFSI o mocy 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka? 4,1 sekundy.
Mercedes na swoją odpowiedź każe poczekać trochę dłużej. Pod koniec tego roku powinna zostać zaprezentowana zupełnie nowa generacja klasy A, a wraz z nią topowa wersja sygnowana literami AMG. O odmianie A45 wiemy coraz więcej.
Sercem hot-hatcha ma pozostać dwulitrowy motor R4, ale czeka go bardzo poważny zastrzyk mocy. Mercedes nie ujawnia jeszcze szczegółów, ale szef AMG Tobias Moers stwierdził w rozmowie z serwisem Car Advice, że "400 KM to absolutne minimum", a A45 ma być najszybszym autem w klasie. Silnik będzie współpracował z 9-biegowym, dwusprzęgłowym automatem. Napęd to oczywiście 4Matic. Moers zasugerował także, że Mercedes zamierza przełamać 4 sekundy w sprincie do pierwszej setki.
W segmencie szykuje się naprawdę ciekawy pojedynek. Kto jest Waszym faworytem?
ZOBACZ TAKŻE: