Volkswagen I.D. Crozz | Crossover z przyszłości

Elektryczna rodzina Volkswagenów I.D. się rozrasta. Do "nowego Garbusa" i "Microbusa przyszłości" w Szanghaju dołączył piękny, dynamiczny SUV

Pierwszego I.D. zobaczyliśmy w Paryżu. Volkswagen określił go mianem "nowego Garbusa". Łączył wymiary Golfa, przestronność Passata, wydajny napęd elektryczny oraz zaawansowany system autonomicznej jazdy. Drugiego I.D. o imieniu Buzz, pokazano w Detroit, był to "Microbus przyszłości". Teraz - w Szanghaju - do rodziny dołączył I.D. Crozz, elektryczny koncept crossovera lub SUV-a coupe.

Podobnie jak dwaj bracia, również I.D. Crozz został zbudowany na nowej platformie koncernu MEB, którą zaprojektowano specjalnie dla samochodów elektrycznych. Volkswagena Crozza napędzają dwa silniki elektryczne. Umieszczony z przodu ma 101 KM, a z tyłu 201 KM mocy. Każdy e-motor odpowiada za napędzania swojej osi, I.D. Crozz, jak przystało na SUV-a, jest więc wyposażony w napęd 4x4. Kiedy układ pracuje pełną parą kierowca ma do dyspozycji pod pedałem gazu wszystkie 302 KM.

Taka moc pozwala rozpędzić się do 100 km/h w niecałe 6 sekund. Umieszczone w podłodze baterie o pojemności 83 kWh mają zapewnić realny zasięg na poziomie 500 km. Koncern pracuje nad szybką ładowarką 150 kW, która już w 30 minut naładuje baterie do 80%. Tak samo jak dwa poprzednie koncepty z rodziny I.D., Crozz może się poruszać w trybie pełnej autonomicznej jazdy.

Volkswagen I.D. CrozzVolkswagen I.D. Crozz fot. Volkswagen

Koncepty I.D. to dopiero początek elektrycznej ofensywy Volkswagena. Niemcy planują wprowadzić do sprzedaży aż 30 napędzanych prądem modeli do 2025 roku. Elektryfikacja obejmie wszystkie segmenty - od aut najmniejszych po dostawczaki. Już w 2030 elektryki mają stanowić 33% sprzedaży całego koncernu.

Więcej o:
Komentarze (20)
Volkswagen I.D. Crozz | Crossover z przyszłości
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • bob2436

    Oceniono 12 razy 12

    Precz z konceptami. Niech pokażą wersję produkcyjną, to będzie można oceniać.

  • hiszpan25

    Oceniono 11 razy 9

    "Umieszczone w podłodze baterie o pojemności 83 kWh mają zapewnić realny zasięg na poziomie 500 km. " - tyle, ze wg informacji ze strony spritmonitor .de Tesla potrzebuje w realnych wauynkach srednio 20.82kWh/100km. czyli majac 85kWh elektryczne auto moize pokonac nie 500km a gora 410km. czyli mamy znowu to samo co ze spalaniem. wg producenta ma byc powiedzmy 5l/100km a w zyciu okazuje sie ze jest 7l/100km :) oszukiwania klienta ciag dalszy...

  • raku

    Oceniono 6 razy 6

    i tak będzie przekraczać normy spalin.

  • Gość: Rio

    Oceniono 11 razy 5

    To, ze ten Volkswagen jest ładny jest taką samą prawdą, jak to, że Filip Trusz jest dziennikarzem.

  • Gość: Mmm

    Oceniono 3 razy 3

    Jaguar I-Pace w każdym szczególe, zwłaszcza linia boczna z wybrzuszeniem maski.
    Aż się dziwię, że się nie wstydzą.

  • antoniferdynand

    Oceniono 3 razy 3

    Parametrami nie jest jakoś przełomowy (chociaż całkiem rozsądny) ale zakładam, że jeżeli kolejna deklaracja VW się spełni to będzie prawdziwa zmiana. Przypominam, że zapowiedzieli cenę ID, która będzie niższa od odpowiednika z silnikiem diesla.

  • moonwind

    Oceniono 3 razy 3

    z tymi 2 cm naleśnikami na felgach to chyba crossover do jazdy po polu golfowym

  • Gość: none

    Oceniono 2 razy 2

    Ładowarka 150kW? Ciekawe, skąd chcą otrzymać prąd, żeby to napędzić? Chyba prosto z turbiny z elektrowni. Bo w domach to raczej niemożliwe do uzyskania.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX