Pierwszy egzemplarz Łady Nivy zjechał z taśmy produkcyjnej 5 kwietnia 1977 roku. Auto zaskakiwało prostotą konstrukcji i skutecznym, stałym napędem na cztery koła. Niezależne przednie zawieszenie i tarczowe hamulcowe również nie były powszechnie stosowane w samochodach z tamtego okresu. Terenowa Łada powstała na potrzeby wojskowe, ale bardzo szybko zdobyła zaufanie w „cywilu”.
Samochód bardzo szybko rozwinął karierę poza granicami Związku Radzieckiego. W latach 80. Pojawiła się nawet wersja przeznaczona na rynek japoński i brytyjski. W sumie poza granice kraju wyjechało ponad 530 tys. wyprodukowanych egzemplarzy.
Najpopularniejszym wariantem była wersja 5-drzwiowa z powiększonym rozstawem osi. Taka wersja zadebiutowała dopiero w 1995 roku. Przez cztery dekady wyprodukowano kilkadziesiąt wariantów, wliczając w to pojazdy ratunkowe, wojskowe oraz amfibie.
Z okazji 40. urodzin producent przygotował specjalne wydanie. Chętni muszą się pospieszyć, ponieważ powstanie zaledwie 1977 egzemplarzy. Każdy będzie dostępny z gamą limitowanych lakierów nadwozia, a tym kamuflujący beż z kontrastującymi wstawkami w kolorze czarnego matu. Kabina specjalnej wersji została przyozdobiona ekologiczną skórą i nierdzewną stalą. Na pedałach pojawiły się aluminiowe nakładki, a na kokpicie plakietka podkreślająca specjalne wydanie wraz z numerem egzemplarza.
Sprzedaż limitowanej wersji startuje w czerwcu. Wszystkie samochody na pewno rozejdą się jak świeże bułeczki. Za kilka lat taki samochód może się okazać naprawdę dobrą inwestycją.
ZOBACZ TAKŻE:
Rosjanie chcą podbić europejski rynek. Łada wraca na Zachód