Wszystko wskazuje na to, że wersja produkcyjna modelu T-Roc nie będzie miała wiele wspólnego z konceptem prezentowanym jeszcze kilka lat temu. Samochód będzie ewidentnie młodszym bratem Tiguana i wypełni niszę w segmencie subkompaktowych crossoverów, który rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Nowy Volkswagen będzie bezpośrednimi konkurentem takich modeli jak Nissan Juke, Renault Captur, Opel Mokka, Peugeot 2008, Jeep Renegade, Mazda CX-3, Honda HR-V czy Toyota C-HR.
Zdjęcia, które pojawiły się w sieci pokazują, że sporo elementów zapożyczono od większego brata. Jedynym motywem nawiązującym do wersji koncepcyjnej jest kawałek tylnego nadwozia, a konkretnie jego słupek. Nowy model zbudowano na płycie podłogowej MQB. Samochód mierzy 4,18 m długości, 1,83 m szerokości oraz 1,5 m wysokości.
Pod maskę trafią dobrze znane silniki z Golfa i Polo. Możemy się spodziewać trzycylindrowego silnika 1.0 oraz czterocylindrowego 1.5, a oprócz tego popularne w Europie silniki wysokoprężne ze znaczkiem TDI – 1.6 i 2.0. W połączeniu z tymi jednostkami będzie dostępna 6-biegowa skrzynia ręczna oraz 7-biegowa skrzynia DSG. Napęd ma być przekazywany na przednią oś lub wszystkie koła.
Nowy Volkswagen T-Roc pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Premierę zaplanowano podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Kilka miesięcy po premierze producent z Wolfsburga poszerzy gamę dostępnych wersji o sportowy model T-Roc GTI, a także warianty elektryczny i hybrydowy – T-Roc GTE i e-T-Roc.