Potężna i groźnie wyglądająca Honda Civic Type R to sam szczyt segmentu kompaktowych hot-hatchy. 316-konna Honda ma tak naprawdę tylko dwóch rywali - Forda Focusa RS oraz Volkswagena Golfa R. W Stanach zaprezentowano właśnie Civica Si, który nie ma aż takich ambicji. Wersja Si będzie celować na rynku raczej w Golfa GTI i Focusa ST. Pod maską pracuje 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, który montowany jest także w standardowym Civicu, gdzie oferuje kierowcy 182 KM. W wersji Si moc podbito do 205 KM. Moment obrotowy - dostępny od 2100 do 5000 obr./min - wynosi 260 Nm. Silnik standardowo współpracuje z 6-biegową, ręczną skrzynią o krótkich, sportowych przełożeniach.
Producent z ujawnieniem dokładnych osiągów zwleka do rozpoczęcia Salonu Samochodowego w Nowym Jorku (14 kwietnia), ale obiecuje, że Civic Si zaoferuje prawdziwie sportowe doznania z jazdy. Ma to być nie tylko zasługą mocnego silnika, ale także znacznie odchudzonej i usztywnionej konstrukcji.
Honda Civic Si na pewno będzie dostępna w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych - to na razie jedyna oficjalna informacja. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że za jakiś czas trafi także do Europy. Nowy Civic to model globalny. Wszystko zależy oczywiście od sprzedaży 10. generacji na naszym rynku.