Ssangyong Rexton już oficjalnie!

Jeszcze kilka tygodni temu skrywał się pod nazwą Y400, ale koreański producent właśnie przedstawił wersję produkcyjną. Oto Ssangyong Rexton - pełnowymiarowy SUV, który trafi do salonów w drugiej połowie tego roku

Ssangyong  Rexton doczekał się  kolejnego wcielenia, dzięki któremu upodabnia się do reszty gamy koreańskiego producenta. Pierwszym modelem, który wdrożył nową stylistykę projektowania był Tivoli, a kilka miesięcy później pojawił się XLV. Teraz dołącza do nich największy przedstawiciel, który pomieści w kabinie nawet siedem osób, a do tego zapewni sporo miejsca dla osób siedzących w dwóch pierwszych rzędach.

W centralnym punkcie kabiny umieszczono wielki, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala. Skupiono w nim obsługę nawigacji satelitarnej, centrum rozrywki, a także systemu kamer 360 stopni. Urządzenie obsługuje technologie Apple CarPlay i Android Auto. Przy okazji producent zadbał o lepszą jakość materiałów. Na pokładzie pojawi sie fornirowane drewno i skóra.

Nowe wcielenie Rextona otrzymało pełną ramę nośną oraz system FR (silnik z przodu, napęd na tył z możliwością dołączania napędu 4x4). Rama quad-frame wykorzystuje stal o sprężystości 1,5 Gpa, a do tego duża część konstrukcji wykorzystuje stal typu AHSS. Dzięki takim materiałom zwiększono wytrzymałość pojazdu, zachowując do tego niską masę własną.

Ssangyong RextonSsangyong Rexton fot. Ssangyong

Pod maskę trafią turbodoładowane silniki czterocylindrowe - benzynowy i wysokoprężny. Obie jednostki połączono z 7-biegową przekładnią automatyczną, ale w późniejszym czasie pojawi się nowa, 8-biegowa skrzynia.

Ssangyong Y400 w wersji produkcyjnej trafi na początek do Korei, a kilka tygodni później pojawi się w europejskich salonach.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.