Nowa Insignia celuje w Audi i Mercedesa

Nowa Insignia jest pod każdym względem od poprzedniczki. Opel jest tak pewny swego, że zaczyna w klasie średniej zerkać na marki premium

Przyzwyczailiśmy się, że Opla Insignię porównujemy do Volkswagena Passata, Mazdy 6 czy Forda Mondeo. Opel zamierza jednak nową generacją zmienić nasze spojrzenie na segment. Jeden z szefów inżynierów z Russelsheim uważa, że nowa Insignia spokojnie może konkurować z autami z półki wyżej. Lepiej wyposażone wersje Insignii biorą na celownik Audi A4, Mercedesa klasy C i BMW serii 3. Trzeba przyznać, że jest od nich przestronniejsza i o jedną trzecią tańsza (w zbliżonym wyposażeniu i o zbliżonej mocy). Do tego oferuje teraz bardzo wiele nowoczesnych systemów, a Opel przyłożył się do jakości wykonania.

Jeżeli klienci zobaczą, ile nasze auto ma do zaoferowania pod względem stylistyki, przestronności, praktyczności i wyposażenia, a potem sprawdzą jego cenę, to dojdą do wniosku, że nowa Insignia to znakomita alternatywa dla marek premium. - mówi Andreas Zipser, szef inżynierów odpowiedzialnych za limuzynę.

Ceny nowego Opla Insignia startują w Polsce od 99 990 złotych. Pod maską pracuje tu benzynowy silnik 1.5 T o mocy 140 KM. W standardzie auto wyposażone jest m.in. w: system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych, system automatycznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, system monitorowania odległości od pojazdu poprzedzającego, wielofunkcyjną kierownica pokrytą skórą, klimatyzację dwustrefową ze sterowaniem elektronicznym oraz system multimedialny R4.0 ze złączem Bluetooth i wejściem USB.

Czy Waszym zdaniem, Opel naprawdę może lekko namieszać w klasie premium? Dajcie nam znać w sondażu i komentarzach. Naszą opinię o nowej Insignii znajdziecie tutaj:

Opel Insignia Grand Sport | Pierwsza jazda | Mocny gracz w klasie średniej

Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport Fot. Piotr Kozłowski

Czy Twoim zdaniem nowa Insignia odbierze klientów Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesowi klasy C?