Która marka zarabia najwięcej na sprzedaży jednego auta?

Mimo że zarabia mniej niż jeszcze kilka lat temu, liczby nadal robią wrażenie. Ta marka ma się czym chwalić

Porsche należące do koncernu Volkswagen dostarczyło w zeszłym roku na rynek 238 tys. samochodów. Dzięki temu firma zyskała 4,1 mld dolarów – o 14 proc. więcej niż w

roku 2015. Zagraniczni dziennikarze wyliczyli, że na jednym sprzedanym egzemplarzu 911 lub Cayenne niemiecki producent zarabia 17 250 dolarów, co daje firmie czołowe miejsce wśród producentów. Co ciekawe, jeszcze trzy lata temu Porsche zarabiało 23 200 dolarów na każdym sprzedanym samochodzie. Wciąż jednak daleko mu do lidera. Na szczycie listy znajduje się Ferrari, które inkasuje 90 tys. dolarów na każdym egzemplarzu.

Dla szybkiego porównania z Porsche inni producenci z Niemiec nie radzą sobie tak dobrze. Koncern Daimler inkasuje zaledwie 5 tys. dolarów za sprzedaż jednego samochodu. Podobnie wypadło BMW, również znajdując się daleko poza czołówką. Różnica pomiędzy producentami może wynikać z dużo wyższych cen, jakie osiągają modele Porsche. Dla porównania koncern General Motors zarabia na jednym sprzedanym aucie zaledwie 800 euro.

W ciągu ostatnich trzech lat niemiecki producent zwiększył roczną produkcję o 47 proc.