Tego można było się spodziewać. Projektanci Volkswagena nie planowali rewolucji w wyglądzie nowego Polo. Zamiast tego przeprowadzono umiarkowany lifting. Przedni pas upodobnił się do odświeżonego Golfa. Lampy są teraz owalne, a na osłonie chłodnicy pojawiły się chromowane listwy. Z tyłu zmieniono zderzak oraz poprawiono kształt lamp.
Najmniej wiadomo na temat wnętrza, ale plotki sugerują spore zmiany. Nowe Polo otrzyma dużo lepsze materiały, a klasyczna deska rozdzielcza zostanie zastąpiona cyfrową. Na liście wyposażenia pojawią się nowe urządzenia multimedialne dostępne w innych modelach tego producenta.
Nowe Polo powstało na płycie podłogowej MQB, którą wykorzystano do budowy nowego Seata Ibiza. Pasażerowie odczują więcej komfortu we wnętrzu za sprawą powiększonej przestrzeni na nogi, a zmniejszona masa całej konstrukcji wpłynie pozytywnie na właściwości jezdne. Niemiecki producent zamierza ograniczyć paletę silników z 14 do 12. Trzon oferty stanowią silniki trzy- i czterocylindrowe, ale w ofercie pojawi się również napęd hybrydowy oraz wersja GTI z 2-litrowym silnikiem o mocy około 200 KM.
Premierę nowego Volkswagena Polo zaplanowano na targi we Frankfurcie. W niedalekiej przyszłości oprócz standardowego Polo w ofercie pojawi się jeszcze crossover zbudowany na tej samej platformie. Producent nie zdradza na jego temat więcej szczegółów.