Prototypy | Nowa Toyota Supra na bazie BMW

Alians Toyoty i BMW ma już pięć lat, a mimo tego nadal czekamy na flagowy produkt tej kooperacji - sportowe coupe. Okazuje się, że wszystko jest na dobrej drodze, a zamaskowana Supra już jeździ po drogach

Kilka tygodni temu wyciekły pierwsze zdjęcia katalogu prezentującego model Supra. Producent jeszcze nie potwierdził tej nazwy, ale już teraz wiadomo, że auto będzie sprzedawane pod szyldem sportowego oddziału Gazoo Racing. Fani japońskiej marki z pewnością ucieszą się na myśl o kontynuacji legendarnej serii.

Zagraniczni informatorzy donoszą, że nowa Supra ma 4,38 m długości, 1,83 m szerokości i 1,28 m wysokości. Rozstaw osi to 2,47 m. W zależności od wersji masa sportowego coupe wynosi od 1350 do 1430 kg.

Pod maską sportowego modelu będą dostępne trzy warianty silnikowe. Podstawowa jednostka to dwulitrowy, czterocylindrowy motor benzynowy z turbodoładowaniem. Jednostka oferuje 192 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Druga opcja również zakłada taką samą pojemność, ale lepsze parametry – 252 KM i 400 Nm. Topowa wersja to sześciocylindrowy silnik z turbosprężarką. W tym przypadku możemy się spodziewać 340 KM i 450 Nm. Wszystko wskazuje na to, że jednostki napędowe będą dostarczane przez niemieckiego producenta.

Nie wiadomo nic na temat hybrydy. Wcześniejsze doniesienia mówiły o  podwójnie doładowanym V6 wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Maksymalna moc takiego zestawu to co najmniej 400 KM.

Siostrzanym modelem nowej Supry będzie BMW Z5, które zadebiutuje na rynku jako roadster z miękkim dachem. Japoński odpowiednik będzie dostępny wyłącznie jako coupe. Obydwa modele będą powstawać w austriackiej fabryce należącej do Magna Steyr.

Więcej o:
Copyright © Agora SA