Skoda Octavia 1.0 TSI | Test spalania

Chyba już mało kto wierzy w spalanie podane przez producentów. Dlatego w osobnym teście sprawdzamy, jak te dane mają się do normalnej eksploatacji

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest popularna Skoda Octavia. Pod maską pracuje benzynowy silnik o pojemności 999 cm3 wspomagany przez turbosprężarkę. Kierowca dostaje do dyspozycji 115 KM dostępnych przy 5500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm w przedziale 2000 – 3500 obr/min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącemu 1150 kg kompaktowi „pierwszą setkę” w 9,9 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 202 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 4,6 l/100 km. W naszym teście Octavia uzyskała wynik identyczny z katalogowym.

Zatankowanie „do pełna” 50-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,77 zł to koszt około 238 zł. Na jednym tankowaniu przejedziecie ok. 1080 km.

Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.

Warunki testu 

Temperatura                    9,5 st. C

Stan nawierzchni             sucha

Opony                               Bridgestone Turanza 225/45 R17

Spalanie deklarowane     4,6 l 100km

Spalanie testowe              4,6 l 100km

Silnik                                benzynowy, R3, turbo 999 cm3, 115 KM, 200 Nm

Zasięg*                             1080 km

*przy spalaniu testowym

ZOBACZ TAKŻE:

Testowaliśmy SUV-a, na którego czekała cała branża. Dlaczego Polacy go kupią?

Skoda Kodiaq 4x4 1.4 TSI 150 KMSkoda Kodiaq 4x4 1.4 TSI 150 KM Fot. Michał Dek