Salon Genewa 2017 | Lexus LC 500h | Flagowa hybryda

Zupełnie nowego Lexusa LS zaprezentowano w Detroit. Do Europy Japończycy przywieźli 354-konną hybrydę

Na pokładzie Lexusa LS 500h pracuje najnowszy układ hybrydowy Multi Stage Hybrid System. Mocna, benzynowa 3,5-litrowa V-szóstka Dual VVT-i współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu to 354 KM. Producent obiecuje, że limuzyna będzie bardzo chętnie reagować na gaz. Pierwsza setka na liczniku pojawi się po 5,4 sekundy.

Lexus LS 500h będzie wyposażony w system Lexus Dynamic Handling, który poprawia osiągi samochodu. Zarządza i koordynuje pracą silnika, skrzyni, hamulców oraz układu kierowniczego. Toyota od dłuższego czasu stawia na bezpieczeństwo i w LS 500h dostępny będzie pakiet Lexus Safety System+, w skład którego wchodzą wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa i asystenci kierowcy oferowane przez markę.

W trybie czysto elektrycznym Lexus LS 500h będzie mógł przejechać "kilkadziesiąt" kilometrów. Bez włączania spalinowego silnika rozpędzi się aż do 140 km/h.

Lexus LC 500hLexus LC 500h fot. Lexus

Nowy Lexus LS | Czekaliśmy 10 lat

Ponad dziesięć lat musieliśmy czekać na zupełnie nowego flagowca. W nowym LS-ie zmieniło się wszystko.

Oryginalny, bardzo agresywny wygląd mniejszych sedanów japońskiej marki w przypadku LS-a został nieco zmodyfikowany. Patrząc na auto nie ma się wątpliwości, z autem jakiej marki mamy do czynienia, ale design został nieco ugrzeczniony - w tym segmencie ceni się przede wszystkim klasyczne linie. Długa maska połączona z relatywnie krótką klapą bagażnika i wyraźnie opadającą linią dachu mają przywodzić na myśl nadwozie typu coupe. Tylne światła z charakterystycznymi łezkami to wyraźne nawiązanie do pięknego Lexusa LC.

Lexus LS piątej generacji został zbudowany na nowej platformie podłogowej Lexusa. Dzięki jej zastosowaniu i użyciu lżejszych materiałów inżynierom udało się odchudzić flagową limuzynę o 90 kg względem poprzednika