Pod maską najnowszej GT-trójki pracuje 4-litrowy wolnossący silnik bokser (3.8 w poprzedniku), który właściwie nie różni się od tego stosowanego w GT3 RS czy torowym GT3 RSR. Generuje 500 KM, 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego i „rozkręca” się do prawie 9000 obr/min. Standardowo GT3 oferowane jest z 7-stopniową przekładnią PDK, dzięki, której Porsche osiąga pierwszą setkę w czasie 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Fanom czystej przyjemności z jazdy Porsche oferuje 6-stopniową przekładnię manualną pochodzącą z limitowanego Porsche 911 R. W tej wersji GT3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 320 km/h.
Podwozie zostało zmodyfikowane pod kątem poprawy osiągów i pewności prowadzenia. Zawieszenie obniżono w stosunku do zwykłej 911 Carrera S o 25 mm. Dodatkowo GT3 zostało wyposażone w skrętną tylną oś oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – jest to klasyczna mechaniczna „szpera”. Masa własna pojazdu pełnym zbiornikiem paliwa wynosi 1430 kg (PDK) oraz 1413 kg ze skrzynią manualną. Przekłada się to na rewelacyjny stosunek mocy do masy wynoszący 2,86 kg/KM (PDK) oraz 2,82 kg/KM (manual).
Zmiany stylistyczne względem poprzedniego modelu są minimalne i na pierwszy rzut oka może być ciężko odróżnić model sprzed faceliftingu od obecnego. Delikatnie przeprojektowano pas przedni, natomiast tylna część nadwozia zdominowana jest przez ogromne, charakterystyczne dla tego modelu „skrzydło”. Wnętrze również przeszło subtelne zmiany. Oprócz kierownicy inspirowanej modelem 918 odnajdziemy w nim nowy system multimedialny (PCM) oraz jedne z trzech dostępnych foteli. Standardowe kubełki posiadają manualną regulację odległości od pedałów i kierownicy, a pochylenie oparcia i wysokość siedziska regulujemy elekrycznie. Taka opcja pojawia się po raz pierwszy. To samo dotyczy foteli Sport Plus z pełną elektryczną regulacją. Dla klientów preferujących ekstremalne doznania przygotowano kubły wykonane z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym. Niezwykle dobrze podtrzymują ciało w zakrętach i bardzo dobrze wyglądają. Brak tylnej kanapy z pewnością pozwoli na montaż klatki bezpieczeństwa oraz szelkowych pasów bezpieczeństwa choć Porsche milczy na ten temat.
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. zawieszenie pneumatyczne (PASM), aktywne mocowanie silnika, które niweluje niepożądane drgania zespołu napędowego, skrętną tylną oś - zależnie od prędkości skręca tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie, zapewniając lepszą zwinność i pewność prowadzenia, hamulce o średnicy 380 mm (opcjonalnie, ceramiczne - 390 mm), mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu czy aplikację Track Precision, która pozwala kierowcom 911 GT3 śledzić, zapisywać i analizować szczegółowe dane dotyczące jazdy, na smartfonie.
Zmiany może nie są rewolucyjne jednak wprowadzenie do oferty manualnej skrzyni biegów może sprawić, że inwestycja w GT3 za kilka lat zwróci się z nawiązką i uczyni model 991.2 kultowym. Samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem tego roku. Polski cennik otwiera kwota 788 960 zł.